Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När jag tog in mitt ena sto igår kväll hade hon två små riv/sticksår på framsidan av skenbebet (bak). Det är 1-2 mm stora. Verkade inte...
Svar
3
· Visningar
1 133
Senast: hanoirocks
·
Hästvård Har en islänning som jag misstänker behöver rengöras i skapet då han dels luktar lite av gammalt kiss när man petar där och dels för att...
2
Svar
22
· Visningar
26 221
Senast: Elina8
·
Hästvård Mitt sto skadade sig allvarligt i somras när hon busade i hagen. Hon slog bort en stor benbit på framsidan av hovbenet, där långa...
Svar
8
· Visningar
1 794
Senast: via
·
L
Foder & Strö HEJ har en unghäst på snart 6 år som nu gått över till hösilage sedan 2 månader tillbaka.Han är inte super lös i magen hela tiden men...
2
Svar
29
· Visningar
7 211
Senast: ponnypetra
·
M
Foder & Strö Jag är ute efter en sådan "magkur" spruta (med oral pasta i) som heter "Protection" eller något liknande, men hittar inte vem som är...
Svar
4
· Visningar
1 092
Senast: -moa-
·
Hästvård Min häst går barfota och verkades igår. Då upptäcktes att det har lossnat väldigt mycket sula och det som är kvar är mjukt, det flexar...
Svar
15
· Visningar
1 767
Senast: Aleel
·
S
Hästvård Min häst har ju fått ett ganska så rejält sår precis på kronranden.Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det? Jag tvättar det med...
Svar
7
· Visningar
9 970
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Kort fråga: Hur lång tid får det gå mellan de två första sprutorna i grundvaccinationen för hästinfluensa för att man ska få tävla (SvRF)?
Svar
6
· Visningar
1 098
M
Hästvård Har ett varmblod som inte blivit vaccinerad av tidigare ägare. Hur många sprutor ligger grund vaccineringen på? Vad ligger priset...
Svar
12
· Visningar
1 558
Senast: Ottilia
·
Hästvård Hoppas att tråden ligger rätt, så att den inte ska ligga på ridning eller annat istället. Jag vet att när en häst har samlat på sig...
2
Svar
32
· Visningar
11 044
Senast: trofé
·
R
Hästvård Hej, jag skulle värkligen behöva lite hjälp! Min häst har troligen problem med SI-leder och kan ha haft i ett bra tag (några år). Jag...
2
Svar
28
· Visningar
9 910
Senast: Speedway
·
Hästvård Hej svejs! Jag skulle behöva lite tips på hur jag ska få i min häst vatten nu på vintern. Jag har märkt att han inte dricker mycket och...
Svar
13
· Visningar
2 778
Senast: Emblaheart
·
M
Foder & Strö Ska börja med direkt tillägga att jag varit i kontakt med veterinär fler talet gånger om hennes mage. Vi hittar dock inget svar på...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Djurjouren
·
Foder & Strö Jag har hemma örter som har blivit liggandes i glas skål med lock flera år, ca 5 år. De ´har legat torrt och svalt. Har de blivit...
Svar
4
· Visningar
1 246
Senast: Emblaheart
·
Hästvård Hej, jag fattar mig kort då jag hoppas att jag kan få lite råd ikväll. Men häst har hux flux i samband med mat från och med igår fått...
2
Svar
34
· Visningar
3 699
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Hej alla! Jag har en islandshäst, ett sto som är 11 år. Detta är min ögonsten och nu behöver jag hjälp och tips för att kunna ta...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
25 507
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Ja skall ta en egen analys på ett hö. Hur många räcker de med att ta ifrån? 7-10 st balar? Skall jag ta en tuss från mitten av varje...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: pinky
·
Hästvård Min pålle ska på sikt flytta ut på en lösdrift där hon ska gå med andra dräktiga ston. Min häst har stått på box hela vintern...
Svar
15
· Visningar
2 121
Senast: kopparberg
·
Foder & Strö Jag har ett sto som jag ger olja till just nu får hon 1 dl rapsolja är det lagom? elelr ska jag höja dosen elelr minska den? hon får...
2
Svar
25
· Visningar
17 423
Senast: ameo
·
Hästvård Har ni varit med om nåt sånt förut? Min lilla Malva (ardenner) fick ett föl i våras som var dödfödd. Efterbörden tog alldeles för lång...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
52 966
Senast: mul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka