Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad kan det bero på? Vad kan det vara? Ska man göra ngt? Salva? Foder? Han verkar inte irriterad av det, kliar inte svansen mot väggen-...
Svar
2
· Visningar
1 279
Senast: catya
·
K
Foder & Strö Hej! Jag har precis köpt en C-ponny som tidigare gått på ridskola och ätit den billigaste krafft som finns. Jag är lite emot pelleterade...
Svar
7
· Visningar
1 253
Senast: Korven
·
Hästvård Jag har blivit rekommenderad Sepia D200 och något som hette Natrium mur D200, då hästen lätt får problem med huden, särskilt under...
Svar
10
· Visningar
2 672
Senast: sassiball
·
Hästvård min pålla har tyvärr pålagringar i sitt ena bakknä. hon verkar tyvärr ha fått problem med det nu igen stackarn. Vad har ni för...
Svar
0
· Visningar
921
Senast: proxyma
·
Foder & Strö Skulle bli väldigt glad om någon vill hjälpa mig att berätta vilka olika utfodringssystem som finns. Både vad gäller grovfoder och...
Svar
4
· Visningar
1 727
Senast: Pettsson
·
Hästvård vad betalar ni för en vanlig skoning? vad betalar ni för skor/broddar/sulor osv? milersättning? betalar ni extra för tung/besvärlig...
2
Svar
28
· Visningar
9 106
Senast: Rouise
·
Foder & Strö Har en glad ponny som under vintern brukar få någon form av hudåkomma. De två senaste åren har hon fått små skorpor av hudavlagringar på...
2
Svar
33
· Visningar
3 684
Senast: Snowball
·
P
Hästvård Jah har en häst som enligt förre ägaren behöver ha täcke när det är minusgrader. Jag har haft henne ute vid -12 grader utan täcke och...
2
Svar
24
· Visningar
4 098
Hästvård Min ponny har tappat halva manen, eller all man från manken till mitten på halsen är det bara några fjun. Kan det bara av halstäckena...
Svar
3
· Visningar
1 003
Senast: Remix
·
Hästvård Som rubriken lyder, är det för sent att klippa en häst nu ? Min shettis har en massa päls, men då jag försöker få honom i form så...
Svar
19
· Visningar
1 762
L
Hästvård Hejsan Jag har en varmblodig travare med världens bästa temprament. Bjuder framåt och alltid gör hon sitt bästa och är väldigt snäll...
2
Svar
20
· Visningar
3 038
Senast: InaNorlin
·
Hästvård Jag kommer ta allt från början så jag hoppas att ni orkar ta igenom texten;)! Jag lägger in bilder så ni kan se hur ponnyn har sett ut...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 888
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Här är en liten kluring... Jag har en shettis som fick fång för första gången i vintras och då var hon tyvärr alldeles för fet. (och...
Svar
15
· Visningar
2 016
Senast: ameo
·
Hästvård Tjena! Tänkte att jag skulle vilja göra en tråd som handlar om höga trakter pga trångskodd häst och allt som hör till just behandling...
2
Svar
27
· Visningar
8 601
Senast: ameo
·
Hästvård Hej Jag har skrivit en tråd innan om min IR-häst här och nu har vetrinären kollat på henne igen. Hon har alltså väldigt högt...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 123
Senast: Centaur
·
M
Foder & Strö Jag undrar om någon har sett en eller flera annonser med hästfoder som lovar något de inte kan hålla? T.ex. "Fodra med detta tillskottet...
Svar
1
· Visningar
923
Senast: Kellie
·
Foder & Strö Jag har för mig att jag hört att halm är enbart energi och energi som hästen inte gör av med omvandlas till fett? Å andra sidan är...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 724
Senast: Seabaz
·
Hästvård Min häst fick för några veckor sedan ett ganska stort men ytligt sår på utsidan av vänster fram, precis endanför knäet. Då han svullnade...
Svar
0
· Visningar
1 045
Senast: Tuvalisan
·
Foder & Strö Ska snart bli fodervärd på min medryttarhäst och kommer då flytta honom till en lösdrift. Där kommer han få fri tillgång på hösilage...
Svar
2
· Visningar
1 149
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Tyvärr passar inte tråden riktigt någonstans så jag lägger den här. Idag blev min hästs bädd totalförstörd. En häst som stod i boxen...
Svar
9
· Visningar
1 364
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka