MaRomer
Trådstartare
Sv: Ponny med ryggproblem
Nja måla fan på väggen vet jag inte. Men när jag pratat med vet, massör och hovslagare så har de inte haft så höga förhoppningar. Och om man ska läsa sig till hästar med rygg problem så är det inte så bra att det börjar på en 4!§ åring.
Men jag hoppas verkligen hon ska hålla sig fin i ryggen! Och ja hon är mycket bättre i ryggen. Nu är det snart 2 månader sedan vi började tömköra henne så jag är glad över att det verkar ha fungerat! Jag har som sagt bytt ryttare på henne och hon är duktig. Har även funderat på gramanen och då ingen här tror det kommer fungera som jag trodde. Och ni inte tror den kommer behövas så kommer det inte bli någon! Alltid bra att få andra synvinklar!
Graman på så unga hästar för att få dem gå "i form" är enligt mig ett jävla ofog.
Sätt upp en ryttare som kan få henne att jobba på rätt sätt utan hjälptyglar, med en ärlig framåtbjudning (då slutar hon tjafsa i munnen). Då blir det en lättriden ponny som är schyst att rida.
Hon ser inte ut som någon stjärnskikare precis så gramanen är inte nödvändig. Jag skulle tippa på att hon skjuter på så mycket med bakbenen att hon hamnar på bogarna med ryttare på ryggen (därav kotledsinf), hon behöver en ryttare som klarar av att balansera upp henne tills hon är så stark att hon gör det av sig själv.
Jag tycker dessutom att du målar fan på väggen, för jag ser inga större fel på din ponny på bilderna och nu säger du att hon är mycket bättre.
Jag funderar på om det här gör att du ser världen lite mörkare än vad den egentligen är?
Nja måla fan på väggen vet jag inte. Men när jag pratat med vet, massör och hovslagare så har de inte haft så höga förhoppningar. Och om man ska läsa sig till hästar med rygg problem så är det inte så bra att det börjar på en 4!§ åring.
Men jag hoppas verkligen hon ska hålla sig fin i ryggen! Och ja hon är mycket bättre i ryggen. Nu är det snart 2 månader sedan vi började tömköra henne så jag är glad över att det verkar ha fungerat! Jag har som sagt bytt ryttare på henne och hon är duktig. Har även funderat på gramanen och då ingen här tror det kommer fungera som jag trodde. Och ni inte tror den kommer behövas så kommer det inte bli någon! Alltid bra att få andra synvinklar!