kostnad för skoning?

Sv: kostnad för skoning?

1100 för helskoning, 1400 för tung häst. Vet inte var gränsen går för tung, vår ena är en ganska stor bruksnordis och vi betalar inte extra för honom.

Snösulor gick på 320 tror jag. Brodd köper jag själv och har inte betalat extra för broddhål. Ingen milersättning.

Bor i Västra Götaland.

*kl*

Jag betalar 1100 inklusive moms när min tant är helskodd. Brodd har jag själv och snösulor köper vi av hovis. Fast jag är helt senil så jag minns inte vad det kostar.

Nu är hon halvskodd och då betalar jag 550. Och lilleman som bara verkas runt om kostar 250.
(jag har islandshästar)

Vi har en mycket duktig hovis och han är 'stallhovslagare' så han kommer en gång i månaden och tar de hästar som behöver. Står i ett stort stall med mycket hästar och människor. Det är fantastiskt skönt att inte själv behöva hålla reda på hovslagardags och försöka få tag i hovslagaren på telefon osv. :love:

900 för skoning runt om med snösulor och 4 fasta broddar/sko. Skorna räcker 2 säsonger. Sulorna används ju också flera gånger.

Vanlig skoning runt om tror jag går på 600.

Min häst kan vara besvärlig ibland, men då kräver han inte mer pengar utan då är det jag själv som ger honom en hundring xtra.

Bor i södra Halland.

vanlig skoning med nya skor kostar 770 kr. Minns inte hur mycket extra det är för brodd och snösulor. Har för mig att det är drygt 1000 kr. Bor i Karlstad. Ont om hovslagare. (de finns men alla har mycket jobb så det är inte lätt att hitta en ny för den som behöver)

Min hovslagare tar 1000 kr inkl moms för en helskoning. Skorna ingår i priset och h*n slår på tappskor gratis. Ingen milersättning.

Snösulor brukar jag köpa av hovslagaren för 150 per par. Broddar fixar jag själv på annat håll.

Bor i Skåne med hyfsad tillgång på hovslagare.

Jag betalar 1150 kr inkl moms för helskoning, milersättning ingår i paketet. Kommer inte ihåg vad snösulorna kostade. Broddhål är standard och broddar står jag själv för (men hovis sätter på när hästen skos om).

Det finns många hovslagare här omkring, men få som kan sko.

Min häst är tung men har aldrig nånstin fått betala extra för det, han är en nordsvensk så han är ju inte lika tung som t.ex. en Shire..

Som jag har förstått det så är tillägget inte för specifika hästraser som väger mycket på vågen utan hästar som inte står på sina egna ben och hänger på hovslagaren.

Jag betalar 900 kronor för en helskoning (då ingår milersättning) och 650 för en halvskoning. Snösulor ingår på vintern om man vill ha det, broddarna har jag köpt själv på Lantmännen.
Jag är jättejättenöjd med min hovslagare, hon är både bra, trevlig, inte så värst dyr och hästarna gillar henne också. Hon tar heller inget extra för "besvärliga" hästar, vilket jag tackar ödmjukast för då mitt halvblod inte ens kan stå själv utan är helt vidrig varenda gång hovslagaren kommer på besök.
Bor i Blekinge.

vad betalar ni för en vanlig skoning? - 800kr- då ingår skor.
vad betalar ni för skor/broddar/sulor osv? -1100kr för vintersokning och då ingår skor, brodd, snösulor.
och viktigast av allt! var bor ni/tillgång på hovslagare? dalarna med ganska bra tillgång på hovisar

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 127
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 052
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
4 105
Senast: SwedEmB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka