Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min unghingst 8 månader går på lösdrift med mina andra två hästar deras hösilage är 68 ts. Jag har bara haft honom i två veckor och...
Svar
17
· Visningar
3 265
Senast: mul
·
Foder & Strö Ja som rubriken säger, räknas majs som kaft- eller grovfoder? Undar av ren nyfikenhet;):o:D
Svar
14
· Visningar
1 968
Senast: pannkakssmet
·
A
Foder & Strö Ska köpa min första häst, en haflinger och håller på att göra en kalkyl :) Någon som kan hjälpa mej som vet ungefär vad ni lägger på...
Svar
8
· Visningar
3 795
Hästvård nån som har en ide om vad som hände med hästen idag. Hon skulle klippas, och för att inte manen skulle vara i vägen flätade jag den...
Svar
0
· Visningar
688
Senast: vinkelina
·
I
Hästvård För några månader sen blev mitt ponny sto väldigt svår att rida. Hon började att ta upp huvudet och stretade emot, så min och tränarens...
2
Svar
33
· Visningar
5 956
Senast: NewForest98
·
Hästvård Vet inte om det är rätt forum? Hålväggar orsakas av infekterad mark med läskiga hålväggsorganismer som smittar. Så långt har jag...
Svar
1
· Visningar
825
P
Hästvård Hejsan! Jag har en varmblodstravare på 13 år som är omskolad till ridhäst. I somras började han kännas lite oren i bakdelen och jag...
Svar
5
· Visningar
7 727
S
Foder & Strö Är nybörjare på det här med hästfoder. Vill någon vänlig själ förklara för mig hur man ska tänka? Har förstått att grovfoder är basen...
Svar
6
· Visningar
1 454
Hästvård Jag har en ponny som är mager, som inte går upp i vikt trots gödningsdiet. Några har kanske läst min tidigare tråd om cushing, IR och...
Svar
7
· Visningar
1 361
Foder & Strö Hejsan! Har suttit och kikat runt lite och nu har jag en fråga till er. Ni som ger era kusar nypon, ger ni det som vitamintillskott...
Svar
10
· Visningar
1 618
Senast: ELZA
·
T
Hästvård Vår ponny är glups och har enl förra ägaren en gång blivit "stel i nacken" av för mycket gräs. Finns dock inga tecken på fång enl...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: Thes69
·
J
Hästvård Okej så här är det! I somras så halkade min häst/ gick omkull i hagen då tog jag ut en veterinär och min gubbe fick smärtstillande och...
Svar
8
· Visningar
1 219
Senast: mirage
·
Foder & Strö Hej! En fråga (blir säkert flera).. Om man tar både hö och silage från samma åker, men bara analys på silaget kan man då översätta...
Svar
4
· Visningar
1 055
P
Foder & Strö Jag tänkte höra vad ni kan ha för fodertips till min gamle man. Han har fri tillgång på ett silage med bra värden som hade varit nog...
Svar
17
· Visningar
3 213
  • Låst
Hästvård http://www.dt.se/nyheter/article875761.ece I mina gammla hemtrakter nästan,känns som om man vet nästan vilka hästar det är,eftersom...
Svar
1
· Visningar
951
Senast: Boj
·
Hästvård Min hosthäst har börjat reagera på något. Den senaste tiden har jag använt halmströ (alltså söndersmulad halm) för torven har varit...
Svar
2
· Visningar
1 303
Senast: Flaekja
·
S
Foder & Strö Jag har en arabkorsning som är väldigt pigg och tittig. Hon går nu på korn och hon är ganska rund, finns det nåt annat foder som ska...
Svar
6
· Visningar
2 234
Senast: pastejja
·
Foder & Strö Har fått flertalet råd, att jag skulle kunna ge munkpeppar, åt mitt ibland, rätt så obstinata sto. Själv är jag lite skeptisk. Är det...
Svar
9
· Visningar
4 324
Senast: piggelina
·
I
Hästvård Den 15/1 2011 var min pålle DÖSVULLEN i vb och halt, så distriktaren kom. Vi hittade ett MINIMALT "sår", vääääldigt litet. Han fick då...
Svar
10
· Visningar
1 648
Senast: InaNorlin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur