Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Har sett att de fanns någon liknande tråd men hittar den inte nu, och hoppas denna kommer på rätt plats, men iaf. dedär med att klippa...
2
Svar
20
· Visningar
3 105
Senast: jessicajosefsson
·
A
Hästvård Onsdagen den 12 jan var veterinären ute och raspade min ponnys tänder. På fredagen den 14 slutade han äta. Vi försökte allt möjligt...
Svar
14
· Visningar
2 230
Senast: TantEster
·
Hästvård Blir alldeles snurrig i huvudet av alla förståsigpåare som kommer med tips/råd och varningar till höger och vänster. Vänligen hjälp...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 865
Senast: vanimelde
·
Foder & Strö ardennerhingts 8 månader gammal ts 68 & smrp 46 energi 7,4 mj kalcium 2,2 g fosfor 1,5 g magnesium 0,9 g...
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: sommarvind
·
Hästvård Har suttit o läst i massa trådar nu och har blivit lite klokare men undrar fortfarande om min dam skulle kunna ha permanentbädd. Har...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: Sundbro
·
Hästvård Satte kaffet i halsen nyss när jag öppnade fakturan och fick se att det kostade 1800 spänn för att vaccinera 2 hästar!!!:eek::eek...
2
Svar
29
· Visningar
18 282
Senast: lady_vip
·
Hästvård Jaha, återigen tack för allt stöd när min Geysir var - halt som attan visade det sig. Nu ska jag så sakteliga försöka sätta igång honom...
Svar
10
· Visningar
1 510
Hästvård Hejsan Ni med fånghästar som är mer insatt än jag, har ni testat detta med boots till era, kanske särskilt på vintertid, då marken är...
Svar
3
· Visningar
3 928
Senast: devere
·
Hästvård jag är nu näst intill säker på att mitt nyaste sto har fått ringorm då min sambo fått liknande symtom.. han har inte rört hästen men har...
Svar
3
· Visningar
1 163
Senast: CurlySue
·
Foder & Strö Min nya kuse behöver gå upp både i hull och muskler. Har köpt in ett bra hö, som jag tänkte att han skulle få fri tillgång av, men han...
Svar
10
· Visningar
1 396
Senast: Tillis
·
Hästvård Fy jag har ångest inför detta faktum! Kring komplikationer och dyligt. Men det måste göras. Någon med erfarenhet kring detta som kan ge...
Svar
10
· Visningar
1 291
Senast: segersten
·
G
Hästvård Har fått hjärnsläpp totalt... satt och kollade på en bild över hästens exteriör och jag undrar: * Är sena och skena samma sak, alltså...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: ekedal
·
Hästvård Min häst har fått liknande varje vårvinter de senaste åren nu, första året gick utslagen upp och blev små sår, förra vintern kom det...
Svar
0
· Visningar
834
Senast: vaggvisa
·
S
Foder & Strö Har en travare som jag ska skifta foder på han är 4 år och går u tuff träning han tränas mellan 5-6 dagar i veckan och olika sort och...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: Kellie
·
Hästvård Någon som vet vad detta är, I WRAP? Ska vara nått läkemedel eller liknande
Svar
1
· Visningar
763
Senast: JBL
·
Foder & Strö Jag måste räkna på en foderstat till min häst jag har alla alla analyser men behöver behovet hittar det ingen stans varken på forumet...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: HannaZ
·
Hästvård Har stött på ett väldigt märkligt problem. Ena hästen i stallet har slutat äta hö inomhus. Nu på vintern är hästarna inne ca 12 h per...
Svar
8
· Visningar
3 624
Senast: REIN
·
J
Foder & Strö Min ardennerhingst på 8 månader får krafft protein samt mustang mineral gul. Han vill varken äta av proteinpelletsen eller...
Svar
14
· Visningar
5 451
Senast: Flaekja
·
M
Hästvård När hovslagaren var hit i fredags, upptäckte vi ett sår på hästens karled, som inte var där på torsdan, han måste ha gjort sej illa på...
Svar
2
· Visningar
1 820
Senast: murran
·
Hästvård Hej, Har två frågor som jag klurat lite på sedan hovis var här sist. Kommer även att diskutera dem m hovis vid nästa tillfälle. 1)...
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: linka277
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka