Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Mitt sto på 10 år har börjat kännas trött i ridningen sedan jag plockade bort betforen. Nu fick hon inga svindlande mängder innan utan...
Svar
12
· Visningar
4 543
Senast: Domino_s
·
Foder & Strö jag har läst/hört att linfröolja är bra för lite av varje som päls,hull,tarmar,hjärta och leder. Är det någon som ger just...
Svar
3
· Visningar
1 375
Senast: MonteRose
·
E
Foder & Strö Toppen tänker man då, 1 fodring mindre om dagen... Men, är det någon som har negativa erfarenheter? Kanske att timer inte fungerar eller...
Svar
11
· Visningar
5 359
Senast: Gelina
·
Foder & Strö Ger mina hästar ett analyserat hö, och redan nu ger jag dem betydligt mer än foderstatsprogrammen tycker. Men jag antar att de är vana...
Svar
14
· Visningar
1 984
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hästen har sår på hasspetsarna som inte vill läka, har tidigare haft gummimattor i boxen, men med skarvar i golvet och obefintlig...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 802
Foder & Strö Jag har egentligen aldrig bytt foder åt min häst, bara lagt till. Men nu kommer jag att gå över till ett pelletsfoder för...
Svar
1
· Visningar
1 180
Senast: pinky
·
Hästvård Någon som har kommit över något bra medel som man kan ha på stolp toppen så man slipper att hästarna tuggar sönder dem?? Får en...
Svar
18
· Visningar
2 119
Senast: Jeanette
·
F
Hästvård Jag skulle vilja ha någon att bolla idéer med ang medicinering etc. Skriv!:)
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Flisan20
·
Foder & Strö Vill gärna ge hästen betfor på morgnarna, nu får han bara lusernhack. Men kan man blötlägga hack :crazy: ? Det kommer då ligga i samma...
Svar
9
· Visningar
1 329
Senast: kolfinnur
·
Hästvård Finns det någonstans där man kan lämna häst för foderslakt idag? (foderslakt = köttet används som foder åt rodvdjur främst i...
2
Svar
20
· Visningar
5 354
Senast: Agata
·
L
Hästvård Hej, Brukar era häster/ponnys vila efter akupunktur och massage? Och i såfall hur länge:)
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: Popcorn
·
J
Hästvård Behöver lite hjälp... Har införskaffat ett lass med halmpellets efter att jag läst om hur bra det är på internet. Vi har dock...
Svar
7
· Visningar
3 921
Senast: Majapiraya
·
D
Hästvård Hejhej! Jag har ett varmblod som jag kanske misstänker har strålröta eller ngt liknande. Kanske kan det vara ngn sorts svamp? Han...
Svar
7
· Visningar
1 725
Senast: Dressing
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av detta? Hittade inga andra trådar men någon här borde ju ha varit med om det?
Svar
4
· Visningar
1 722
Senast: Fiorano
·
Hästvård Nu vet inte jag om den här tråden hamnar rätt, för det blir lite både hästvård, ridning, och utrustning.. Jag har en häst i stallet...
Svar
13
· Visningar
4 433
Senast: Fiorano
·
Hästvård Såhär ser mitt fullblodssto ut på låren och bak mellan skinkorna.. Någon som sett nåt liknande?? Vad kan det vara eller det kan bara se...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
27 620
Senast: lil-sis
·
C
Foder & Strö Jag har 2 islänningar som tidigare gått på fri tillgång och då har det funkat ok. Då har dom dock gått i större flock, större hage och...
2
Svar
23
· Visningar
2 700
Senast: Cosmic
·
Hästvård En vän med en senskadad häst har blivit rekommenderad magnet paddar. Vid vilket tillfälle ger användning av dessa bäst effekt? Före...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: Raceface
·
Hästvård När min isis svänger på huvudet så knäpper det till i nacken, ungefär mitt på halsen. När jag rider eller longerar så vill han ibland...
Svar
3
· Visningar
1 105
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Eftersom jag inte hittade någon aktuell tråd i ämnet skapar jag en ny! Ni som fodrar era hästar med ett sk. "komplett" foder (müsli)...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 073
Senast: flummdumm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?
  • Mens