Sv: Om müsli!
Jag ger våra hästar, en D-ponny som tävlas och tränas i framför allt hoppning och en islänning som mest skogsrids men för tillfället har varit skadad, Dynavena vilket funkar super bra! Hästarna älskar det och jag tycker att det ser fräscht och apptitligt ut. Har även smakat på det själv och det smakar rätt gott (för att vara hästmat
)
När vi köpte min ponny och han var ung fick han Dynavena Elevage vilket hjälpertill att lättare bygga muskler m.m och är utvecklat för unghästar.
Nu får de båda Dynavena Activ 100 vilket är ett komplett kraftfoder som inte behöver några komplement.
De är båda fina i hullet, har fin päls och bra hovar. När vi köpte islänningen i Maj 2010 hade han ganska glanslös päls och hade fortfarande inte helt fällt vinter pälsen. När vi haft honom i 8 veckor såg han ut som en helt annan häst! Hans päls glänste (han hade dock fortfarande kvar vinter päls men även den var glansig) och han såg jätte fin ut.
Har även haft Dynavena Mash vilket hjälper hästarna att återhämta sig efter träning/tävling. Mash ska blötas några minuter innan man ger det.
När det var slut på Activ 100 köpte vi hem Activ 50 ett tag vilket är det samma bara ber koncentrerat och detta blandar man med havre eller korn. Vi valde att blanda med korn då min ponny blir "knäpp" av havre. Ännu en bra grej med dynavena, de innehåller ång kokt svart havre vilket inte gör att energin sätter sig i huvudet som vanlig havre ofta gör.
Kan verkligen rekomendera Dynavena till ALLA det är helt klart det BÄSTA foder jag haft!
(gav andra musli foder till min ponny innan då vi stod på ett annat stall)