Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kommer ni ihåg Stoet som var halt och hade haft fång och ramlade när hon gick på volt ?? Hon var ju betäckt med vets godkännande, men...
Svar
7
· Visningar
1 309
Senast: Hambo
·
Hästvård Ni som varit med om det har jag nu några frågor: 1. Hur stort var såret? 2. Hur mådde hästen allmänt? 3. Hur länge boxvila...
Svar
18
· Visningar
4 381
Senast: Freyr
·
P
Hästvård Min hästs framhovar känns varma. Kan det vara fång? Hon visar inga andra tecken på att ha ont tycker jag. Eller kan hovarna kännas varma...
Svar
5
· Visningar
3 709
Hästvård http://www.youtube.com/watch?v=QpM-IqR0S-g&feature=grec_index Någon som kan översätta (lite) och berätta vad som hänt häststackarn...
2
Svar
28
· Visningar
4 521
Senast: Messy
·
E
Foder & Strö En liten fråga.. Behöver man blötlägga Hippo Grow Alfa?? Har läst lite här och där att man ska eller att vissa gör det? Jag har inte...
Svar
6
· Visningar
2 727
Senast: Mitrolle
·
K
Hästvård En häst i vårat stall har fått korsförlamning och ägarna har nu kollektivt beskyllt oss andra för att inte hållit stalldörren stängd så...
Svar
18
· Visningar
9 547
Senast: dddani
·
F
Hästvård Hej! Jag söker någon med en cushingshäst som jag kan bolla tankar med, jämförelser osv. Skriv! =)
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Flisan20
·
Hästvård Kan breddad lamellrand var tecken på annat än fång? Jag funderar på om strålen inte haft kontakt med marken och därför hoven inte fått...
Svar
3
· Visningar
1 908
Senast: cristobal
·
L
Hästvård Hejsan! Är det vansinnigt att ens fundera på att köpa en äldre häst (18 år) som haft tarmvred och opererats? Som jag förstod säljaren...
Svar
8
· Visningar
2 431
Hästvård Jag har under någon veckas tid känt en liten liten skorpa på skenbenet på vänster bak men inte brytt mig något nämnvärt då min häst är...
2
Svar
31
· Visningar
11 037
Foder & Strö Jag har ett sto -94 med kotledsinflammation b.f, detta är inte första gången och jag vill göra vad jag kan för att det inte ska...
2
Svar
22
· Visningar
3 616
Hästvård Någon som vet någon bok som enbart handlar om hästarnas parasiter, avmaskning och beten? Den måste vara på SVENSKA. Tips på engelska...
Svar
0
· Visningar
939
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö För första gången nånsin har jag fått chans att ge hästen ett grovfoder som inte kommer att leda till proteinbrist. Roligt att slippa...
Svar
10
· Visningar
1 512
Senast: Ingela_S
·
Hästvård ett 20 år gammalt skimmelsto har fått skimmeltumörer intill analöppningen. Vad finns det att göra? Risk för att dom kommer tillbaks...
Svar
2
· Visningar
1 180
Senast: IngelaH
·
Hästvård Har en bockbent häst ( se exempel e nedanför ) sämre förutsättningar än en häst med normal benställning? Gångartsmässigt? Har det...
Svar
0
· Visningar
3 336
Senast: Bukefalist
·
Foder & Strö En hel uppsjö av olika ledtillskott har dykt upp på marknaden senaste åren. Man kan inte bli annat än förvirrad... Nypon, MSM...
Svar
2
· Visningar
1 487
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Hejsan alla Bukare! Hoppas att ni kan hjälpa mig med en sak :angel: Idag efter att jag hade longerat mitt 18-åriga sto, märke jag...
Svar
3
· Visningar
1 566
Hästvård Hästen har ett flertal ggr haft halm o skit som hänger ut i skapet. har bara dragit bort de försiktigt förut men idag hade han MASSA...
Svar
1
· Visningar
1 490
Senast: Domino_s
·
Foder & Strö Jag använder mig av ett foderstatsprogram där de anges att mitt ardenneföl på 8 månader skall äta 12,5 kg om dagen. Låter det rimligt...
Svar
3
· Visningar
1 113
Hästvård Av alla sulor som min häst har haft har stålsulor fungerat absolut bäst. Nu undrar jag vilka för- och nackdelar det är med denna typ...
Svar
3
· Visningar
1 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka