Glucosamin -vilken ska jag välja?

Sv: Glucosamin -vilken ska jag välja?

Jag ger min dam, oxå efter kotledsinfl, glucosaminet cosequine, svindyrt ca i 1½ kg för 2000, räcker väl ca 6 månader. Ska enlligt min veterinär å en bekant (som säljer cosequinet, har haft lite flyt å kan köpa det lite billigare :D ) vara det GA som är renast å det som hästarna lättast tar upp. Sen ger jag henne Alavis MSM till för att förstärka effekten. Det kostar väl 390 kr för 1 kg som håller i nån månad. Allt som allt väldigt dyrt men min åsikt som jag läst å lyssnat mig så är det de jag tror mest på.

Köper man Cosequine enbart via veterinär?

Så vitt jag vet, men jag kan ha fel. Har sett att man kan importera det själv via amazon i USA å där kostar det inte så farligt mycket plus att de har den nya sorten med MSM redan i. :) Kan kanske vara värt det, jag är kass på det där med fraktkostnader. Kolla å jämför lite, finns att köpa i engelska affärer på nätet med har jag sett fast där kostar det lite mer. Sök på cosequine eller cosequine reinforced with MSM så kommer det upp en massa nätshopssidor. Å det måste ju vara samma. Men som sagt, man kan fynda på amazon.

Hoppas du kan komma undan lite billigare ;)

Den hästen äter :p

Mor min ger sitt äldre sto glucosamin men den "dyra och bästa" åt hästkraken inte ett jota av så det hjälpte ju inte. Hon äter dock (än så länge) Emins, och om det beror på den eller andra omständigheter (säkert någon kombo) så är hon iaf bättre nu än innan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka