Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Vad har lusernet för några värden ? Har letat men hittar de ingenstans :angel:
Svar
8
· Visningar
916
Senast: skogis
·
Hästvård Hur fungerar det med stelkrampsprutan? Gör det nåt om det går över tiden lite? Är det vartannat år man ger den eller?
Svar
3
· Visningar
1 203
Senast: Korven
·
A
Foder & Strö läste http://www.agria.se/hast/artikel/vilken-foder-ska-hasten-ata såhär en slö lördagmorgon och undrar, varför inte utfodra en...
Svar
3
· Visningar
1 092
Senast: Nominous
·
M
Hästvård Hästen har sedan i våras hostat och är senaste månaderna behandlad flertalet gånger för detta. Det var antagligen ett virus från...
Svar
7
· Visningar
2 319
Senast: -moa-
·
Foder & Strö Hämtade hem min 8 månader gamla hingst igår och han har hos ägaren haft lös mage till och från. Märker även att han har det här hemma...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Derring-Do
·
Hästvård var kan man köpa nät som hästar ej biter sönder som träs över en ensilagebal? har sett de i usa, men ej här. har matglada...
Svar
1
· Visningar
1 249
Hästvård Min valack är dålig i magen ( fortfarande ) min fodervinäger är slut och jag får inte tag i nån ny . Kan jag använda "vanlig"...
2
Svar
22
· Visningar
4 269
Senast: Hambo
·
Hästvård Ja, jag är orolig, har ett sto som så länge jag haft henne haft de där "klanderfria" hårda fina tåliga hovarna (5 år), hon har alltid...
Svar
10
· Visningar
1 913
Foder & Strö Ska börja ge min häst Glukos samin har jag bestämt. Han brukar vara riktigt stel emellanåt så kan vara värt att testa och se om det blir...
Svar
4
· Visningar
1 471
E
Hästvård När tycker ni att man kan börja strecha en häst? Alltså i vilken ålder tycker/vet ni att det är okej att man börjar stretcha sin häst...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: Breccia_
·
S
Hästvård Hejsan! Jag har en valack som har ett par inkar varav den ena sitter precis där sadelgjorden ska ligga:devil: Har läst ang. olika...
Svar
11
· Visningar
5 246
Senast: mårran
·
Foder & Strö Min Spanjor har mycket gaser i magen, finns det något man kan ge för att han ska bli bättre i magen? Just nu rids han inte så mycket så...
Svar
5
· Visningar
3 988
Senast: Djurjouren
·
B
Hästvård Mitt 20 åriga halvblod halkade ordentligt i hagen och fick en stor muskelbristning i H fram i Karpalmuskeln? (precis under armbågen)...
Svar
1
· Visningar
1 221
Foder & Strö Vår hösilageanalys (om ni inte tröttnat på sådana frågor...): TS 64,6 % Råprotein 110 g/kg TS Smb prot. 47 g/kg vara Energi 7...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Lona
·
Hästvård Hej, är det någon som har testat det homeopatiska preparatet Traumeel. Jag har en unghäst som skadade sig i bakbenen, strax nedanför...
Svar
0
· Visningar
2 896
Senast: mullah
·
E
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall på måndag o jag har fått låna deras höanalys o enligt den kommer jag behöva ge 3dl krafft protein...
Svar
0
· Visningar
904
Senast: ejohansson_
·
Foder & Strö Jag lyckades ha sönder mitt idag men hästen ska ju ha selen i fortsättningen också, vill gärna ha lite ordning på hur mycket hon får. :)
Svar
7
· Visningar
2 198
Senast: aapples
·
Foder & Strö Häst som haft fång. Misstänkt ir. Under bantning men det går saaaakta... För och nackdelar med vete- resp. havrehalm för min pålle...
Svar
2
· Visningar
1 913
Senast: Tussemaja
·
A
Foder & Strö Hej! Varför ger ni era hästar morötter? vad är det bra för? Har letat på buke men inte hittat det jag söker så jag startar en ny tråd i...
2
Svar
28
· Visningar
5 923
M
Hästvård hej! Vi har två lite äldre hästar på gården och man kan inte låta bli att fundera på den dagen då man måste ta steget å låta dom...
Svar
18
· Visningar
2 284
Senast: sarn13
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka