Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård vet att det finns många trådar om detta innan men jag känner inte att det har hjälpt mig. jag har en foderhäst som kissar extremt...
Svar
19
· Visningar
2 605
Senast: -moa-
·
Foder & Strö Hej jag har en unghäst -07 som ständigt är tjock. ser dräcktig ut på sommaren och nästan även på vintern.. även då han rids! Han är...
Svar
5
· Visningar
2 309
Senast: raggarn
·
Foder & Strö Har ett torrt hösilage - ca 80% ts. Jag har övergått succesivt och ger frotfarande en större andel torrhö av det jag har kvar, och en...
2
Svar
21
· Visningar
10 173
Senast: liv
·
Hästvård Jag snavade över en artikel apropå Godkänd hovslagare och läste att ringorm och balltramp är sådant som gör att det krävs en Godkänd...
Svar
0
· Visningar
996
Senast: Trix
·
J
Hästvård Hur ser den bästa fånganpassade hagen ut? Jag läste någonstans att skogshage är okej? Jag och syrrans granne ska stängsla in...
2
Svar
23
· Visningar
5 685
Senast: Ingridl
·
J
Hästvård jag skall hämta hem en ardennertös på 9 månader om ett par veckor. Där hon står nu så bor hon i kallstall. Jag själv har lösdrift...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: kvandi
·
Hästvård Jag går en runda varje morgon innan jag släpper ut pållarna och sandar/saltar, men vet egentligen inte om det är tillräckligt. Det är...
2
Svar
25
· Visningar
5 523
Senast: LIA
·
P
Hästvård Någon som vet vad doseringen 100 kg på Metacam doseraren motsvarar i ml? Min spruta har gått sönder....
Svar
5
· Visningar
916
Senast: Korven
·
Hästvård Nu är jag less... Jag bor i Västerbotten och det här med torv blir jag inte klok på :mad: Fick ett bra pris på inplastat spån i...
Svar
2
· Visningar
1 029
Senast: Sundbro
·
Hästvård Jag har en tanke som har gnagt ganska länge i huvudet nu. Har 2 syskon, en valack och ett sto. Bägge två har haft fång. Stoet har...
2
Svar
20
· Visningar
2 278
Senast: Sundbro
·
L
Foder & Strö Jag har en orolig häst som precis har bytt stallmiljö.. Har nu sökt på olika hemsidor för att finna nån lugnande ört jag skulle kunna...
Svar
4
· Visningar
1 756
Senast: PheeHee
·
Foder & Strö https://portal.mtt.fi/portal/page/portal/Artturi/ARTTURI2006_KEH_NAVIGOINTI/ARTTURIfoderprovblankett.pdf Hur ska jag fylla i denna...
Svar
5
· Visningar
1 386
Hästvård För några veckor sedan kände/såg jag att min valacks skap var svullet som bara fan. Jag rådfrågade då mina vänner och bekanta som har...
Svar
0
· Visningar
969
Senast: nypet
·
Hästvård När det är -30 och under så blir det jobbigt att vara ute själv, det sticker i ansiktet, näsan fryser och det blir jobbigt att andas in...
Svar
8
· Visningar
1 326
Senast: axel
·
J
Hästvård Hej! Jag undrar vilka grupper hästens muskler delas in i samt vad som är skillnaden på dessa. Jag undrar också vilka sorters...
Svar
1
· Visningar
2 013
Senast: Neinor
·
H
Foder & Strö Jag sitter och räknar lite grann. Vad betalar Ni för följande, och vart köper Ni det någonstans? Lucern pellets Betfor Havrekross...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: WestCott
·
Foder & Strö Hejsan, har en superpigg häst som jag nu tycker börjar falla ur lite. Skymtade några revben idag och funderar på vad ni tycker är det...
Svar
11
· Visningar
2 949
Senast: Micaela
·
Hästvård Tillbakakommen från kliniken med egentligen mer frågetecken än uträtade sådana... Bakgrund: hittade hästen ordentligt halt i hagen en...
Svar
12
· Visningar
10 085
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Jag har funderat och skulle vilja ha något inne i boxarna där man kan lägga i hö som redan öppnar sig ett visst klockslag så hästarna...
Svar
4
· Visningar
2 432
Senast: Inka-90
·
Foder & Strö Hittade ett nytt svensktillverkat kraftfoder som jag blev lite nyfiken på. Alltid spännande att hitta "nya" svenska företag :). Någon...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI