Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö För bensin finns det ju ett par olika sajter där de som tankar själva kan rapportera in priset per liter, datumet de tankade samt...
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: KungTulle
·
Hästvård Hur ofta brukar ni göra det på era hästar? Har hört att man ska titta över tänderna 1 gång om året ungefär beroende på hur mkt hästen...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
21 576
Senast: -moa-
·
Hästvård Jag undrar hur ofta och mycket kan man rida en häst som har en utläkt gaffelbensskada på ett bakben ? Håller den för promenad/dressyr...
Svar
9
· Visningar
2 101
Senast: palle
·
Hästvård Nya ponnyn har dåliga hovar (det följer med lite från hoven när hovslagaren tar lös skorna). Vad ger ni till sådana hästar? Har testat...
Svar
5
· Visningar
1 871
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Jag har ett 17-årigt Shetlandssto som fick fång för första gången förra året, det var på det första vårgräset i April. Hon har sedan...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Tussilago
·
Hästvård Hur mycket man än vill så kan man inte rädda alla hästar... Alla har vi olika åsikter men och om förutsättningarna är dessa: Du behöver...
2
Svar
32
· Visningar
3 765
Senast: Slowfox
·
Hästvård Har köpt mig ett viktmåttband till häst men jag fattar inte vart jag ska mäta! Någon som har lust att rita på min kuse vart jag ska...
Svar
1
· Visningar
3 997
Senast: Sundbro
·
S
Foder & Strö Själv tar vi bort "locket" och låter plast och snören vara kvar. Har sett att en del skär springorl i plasten. 4-5 springor och sedan...
Svar
15
· Visningar
6 133
Senast: Affa
·
P
Foder & Strö Jag har 3 hästar som idag går på fri tillgång av hö. Nu funderar jag på att till nästa år börja med hösilage istället. Problemet är väl...
Svar
5
· Visningar
3 893
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Jag undrar om ni vet vad det finns för alternativ (billigare...) till Mag och Tarm som krafft har? Jag har ett sto på 20 år som...
Svar
7
· Visningar
1 282
Senast: sweep
·
M
Foder & Strö Hej. Undrar om någon vet hur det är med att låta hästarna beta på havreåker?
Svar
8
· Visningar
2 494
Senast: attila
·
M
Hästvård Jag visste inte till vilken kateorogi jag skulle posta detta inlägg så skriver det här. :d Vi har en skoluppgift där vi skall ta...
Svar
4
· Visningar
1 432
Senast: Patrici
·
E
Hästvård Min unghäst ( 09.a ) har en tendens till lite lös avföring - lite ala koblajja stuket med lite vatten som kan sippra ut till allra sist...
Svar
17
· Visningar
10 002
Senast: feel
·
Foder & Strö Ja det undrar jag^^ Ska nämligen hämta hem hö till pollen i morgon och ska hyra ett sånt där högt släp på statoil med tak.. visst...
2
Svar
22
· Visningar
9 125
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Funderar på att byta över till Fibergi (från Hippo bas müsli), det borde passa till grovfodret om han får halv rekommenderad giva...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Mynta2
·
M
Hästvård JAg tänkte göra ett stort hönät att ha i boxen, då min nya pålle behöver ha för jämnan och äter mycket, men drar omkring allt. Tänkte...
Svar
7
· Visningar
2 021
Senast: -moa-
·
Foder & Strö Mitt tokosel är snart slut och har nu fått recept på Selevitan för stallets hästar istället. Har sökt lite på selevitan och tycker det...
Svar
13
· Visningar
5 374
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Är det skadligt att ge hästar rödbetor?
Svar
7
· Visningar
8 052
Senast: Praefatio
·
C
Hästvård Förra året köpte jag ett D-ponny sto, 11år, som tävlat Msv B i hoppning med bra placceringar... Just då hade hon haft ett tävlings...
Svar
13
· Visningar
1 969
Senast: Vita_N_6520
·
S
Hästvård Hoppas att jag klarar att berätta dette tydligt på svenska... Min häst blev röntgend på kliniken och det blev klart att hennes led i...
2
Svar
36
· Visningar
4 157
Senast: Sammy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna