Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vissa av dina uttalanden tyder faktiskt på att du har väldigt lite erfarenhet av andra än dina egna hästar.
Otroligt många hästar har skador efter munproblem. Ärrvävnad, pullvalkar, det finns många exempel. Och det är inte på vanvårdade hästar, utan helt vanliga ridhästar på olika nivåer. Folk är slarviga med munvården av sina hästar, främst för att det ofta inte ger ordentliga problem förrän det gått på tok för långt. Det är ärligt talat inte särskilt vanligt runt om i stugorna att hästar får munvård en gång per år. Vi brukar köra 1-4 gånger per år utifrån vad som framkommer vid första genomgången. Många anser att vi är helt hysteriska i detta med munvård. Vad som krävs, krävs.
"Om han gick till en så bra tandläkare hur kunde det gå så långt är min tanke?" - snacka om obefintlig empati. Min man är svårt sjuk, och flera av de mediciner han tvingas ta påverkar tandstatus, ska tandläkaren hängas för det? Det här är så typiskt ledare i bukedrev - häng alla till höger och vänster, här finns skyldiga - vem ska vi utse?
Du gör väldigt generella uttalanden: "En häst med akut eller kronisk smärta som inte får behandling är vanvårdad i min värld."
Jag köper inte argumentet att djur aldrig får ha ont. I vissa fall är det faktiskt bättre att de har ont och tar det lugnt hellre än att vara smärtstillade och riskerar att göra ont värre. Detta argument har jag också hört från flera olika veterinärer i flera olika fall.
Resten av ditt inlägg tänker jag inte ens kommentera, nytt lågvattenmärke?
En häst med akut eller kronisk smärta som inte får behandling är vanvårdad i min värld.