Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård .. finnas för anledningar till att en häst plötsligt blir tjock om båda bakbenen? Hon är inte gallig, utan svullnaden är av exakt samma...
Svar
8
· Visningar
1 316
Senast: Thera
·
Hästvård Vad har ni för strö i era boxar och varför? Hur tycker ni det funkar? Jag har en vallack som Kissar :devil: överallt, han kan inte ha...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 050
Senast: springsten
·
Hästvård Kanske en helt omöjlig fråga att svar på men jag håller på att bli nojig av vintern och all snö. Har en häst, har ägt henne i snart...
Svar
6
· Visningar
1 386
Senast: TinyWiny
·
S
Foder & Strö Jag vet att frågan varit uppe tidigare och jag vet att krossad havre naturligt nog inte håller lika länge som hel havre. I stallet där...
Svar
14
· Visningar
2 454
Senast: ameo
·
M
Hästvård Har en svårfödd stor häst som just nu behandlas med Hippotrim sedan nån vecka tillbaks. (men han har itne fått någon diarré eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 130
H
Foder & Strö Hej! Är havre dåligt åt schettisar eller ej? Tacksam för svar!
Svar
8
· Visningar
1 436
Senast: skogstokiga
·
Hästvård Fick idag höra av en person att hon sett nån studie man gjort med travhästar där man monterat upp kameror och kommit fram till att...
Svar
7
· Visningar
1 593
Senast: Mynta
·
Hästvård På några år har jag inte behövt göra nåt speciellt för min Eksemhäst ( Islandshäst ) Förutom täcke och smörja den aktuella perioden ...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag kan inte detta med analys då det är första gången jag gör det själv och då dessutom ska försöka räkna ut foderstat... Är det någon...
Svar
6
· Visningar
1 469
Senast: Derring-Do
·
Foder & Strö Hjälper en vän som fått riktigt tråkiga analysresultat i år, dessutom med dräktigt, något svårfött fullblod... :( Fram till fölningen...
Svar
8
· Visningar
1 091
Foder & Strö Det ska finnas märkning på säcken men jag hittar verkligen ingen!!! Så jag undrar, vad kan hållbarheten vara på en säck kraftfoder...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: Miaa
·
X
Hästvård Jag sitter i en knepig sits och behöver så många råd å knepp som möjligt ifrån erfarna hästmänniskor: Jag äger ett fjordsto sen 3 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 478
Senast: trailtokan
·
Hästvård Har länge funderat över oliksidighet när det gäller lättridning. Ofta tycker jag hästar känns väldigt olika att rida lätt på vänster och...
2
Svar
37
· Visningar
6 428
Senast: Ray
·
Foder & Strö Öppnade ny bal till hästarna idag. Plastat och TS 76%. Balarna innan har varit superfina för öga och näsa. Men denna bal "dammade"...
2
Svar
34
· Visningar
3 612
Senast: Rea
·
S
Foder & Strö Hej, är det någon här som ger glucosamin till sin häst? Ni får gärna motivera varför ni ger det och vad det ska vara bra till? Vad...
2
Svar
25
· Visningar
3 021
Senast: pastejja
·
Foder & Strö Min minishetland lyckades ta sig ur hagen häromdagen och gick direkt till tunnan med fåglarnas solrosfrön:d Där stod han och mumsade...
Svar
6
· Visningar
2 159
Senast: Lickety
·
Hästvård Någon som vet var det finns en skelettbild på framben framifrån ? Har i kväll suttit och kliat mig i huvudet och upptäckt en lucka i...
Svar
5
· Visningar
4 081
Senast: gylle
·
Hästvård Hästen var duktigt blockhalt ena fram i tisdags. Men bara kanske 7-8 steg sen var allt som bortblåst. Skrittade en kortare runda för att...
Svar
2
· Visningar
1 115
Senast: Emmah.S
·
Hästvård Ja, som rubriken säger så undrar jag om någon har erfarenhet av detta. På grund av trettonhelgen så har de stängt på alla kliniker i...
Svar
10
· Visningar
6 382
Hästvård Har för första vintern mina 2 hästar i ett kallstall. stallet är litet, de är ett gammalt vagnsskjul.. Öppet ända till nocken och en del...
2
Svar
28
· Visningar
5 942
Senast: Cillen89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!