Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Funderar på att ge mina fri tillgång på hö under dagarna när de går ute. De går ute ca 12- 14 tim/dygn. Hur mycket brukar de då äta...
Svar
4
· Visningar
1 258
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Hej. Jag ser bara massa trådar om hur man bantar hästen och så. Men nu till det motsatta problemet: Hur gör jag om jag vill få upp...
2
Svar
28
· Visningar
3 850
Senast: johanssk
·
Hästvård Min sjuåring har till och från de senaste månaderna varit varm i vänster fram. Ingen hälta (men ej böjd)utan bara värme från carpus ner...
Svar
3
· Visningar
1 054
J
Hästvård Hej! Min häst har börjat hålla upp vänster bakben ibland när hon står i stallgången. Typ efter man flyttat henne åt sidan, eller efter...
Svar
19
· Visningar
1 612
Senast: Minuz
·
H
Hästvård Hej på er! Har en liten fråga som jag hoppas att någon kan ge mig tips om. Vi har precis hämtat min gamla lektionsponny från...
Svar
2
· Visningar
955
Senast: lenaloo
·
N
Hästvård Vad betalar ni för kiropraktorbesök? Tycker ni att det hjälpt eran häst och varför tog ni ut sådan hjälp?
Svar
8
· Visningar
1 241
Senast: Jesna
·
Hästvård Ja den kommentaren fick jag idag av en vet. Jag frågade honom lite om min unghäst som är gallig i sina bakben. Var det kan beror på...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Senast: qrumelur
·
Foder & Strö Det e en tjej som har häst i samma stall som oss hon hon ger sin ponnyer halm inget hö. Då får dom väl inte tillräckligt me näring...
Svar
3
· Visningar
1 122
Senast: Worlds
·
Svar
7
· Visningar
1 493
Senast: wrangler
·
Hästvård Har två islänningar, sparsamt ridna nu men ska ridas mer, som svettas en del vid ridning. Har hört att man absolut inte får klippa...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Gimlan
·
G
Hästvård Hej, Jag har lite funderingar kring min islandsvalack.. Sedan en tid tillbaka (1-2 veckor) har han börjat tugga och nästan ätit på...
2
Svar
36
· Visningar
4 236
Senast: LIA
·
Hästvård Hejsan! Tidigare ídag var jag hos pållan och fixade - var ju tänkt att jag skulle rida iaf köra skrittarbete trotts ett skadat knä...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: Grannox
·
Hästvård Min häst har börjat krångla lite när man ska arbeta henne. Det är oftast i början av ridpassen innan hon har kommit igång som hon...
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: Antiqua
·
A
Hästvård Jag behöver råd då beslutet är för svårt att ta. Min häst är 27 år gammal, han har inte ridits på ca 1 år pga av att jag bott på en...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 196
Senast: Korven
·
Foder & Strö Har räknat lite på foderstater med hjälp av hippocampus verktyg. Jag har för mycket fosfori foderstaterna och verktyget tycker att jag...
Svar
4
· Visningar
1 022
Senast: Madick
·
Hästvård Hästen har ett par kala fläckar på halsen och vid manken. Ser ungefär ut såhär (lånad bild), som ringorm: Och här är halsen...
Svar
5
· Visningar
5 644
Senast: lenaloo
·
Foder & Strö Hästarna är fräscha i benen med hjälp av Glucosamin, men finns det andra alternativ som också fungerar, men som kanske är billigare...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: hanoirocks
·
Hästvård Jag funderar på hur jag ska göra nu på täckes-fronten :) ska klippa min valack nu i januari, då hans päls är fruktansvärt tjock och han...
Svar
9
· Visningar
1 198
Senast: anjescka
·
S
Hästvård Hej alla glada, jag har lite funderingar om klippning. Jag har börjat att fundera på att klippa min ponny (new forest) som rids...
Svar
5
· Visningar
1 358
Senast: skogstokiga
·
Foder & Strö Hej skulle behöva lite hjälp av någon som är i samma sits eller har varit. Jag köpte ny häst i september. 2 veckor senare hände det...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Wizir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka