Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Jag skrev förut om min häst som har kraftig rotation/sänkning på båda framhovarna... Veterinären ansåg direkt att hon borde avlivas...
2
Svar
20
· Visningar
2 628
Senast: axel
·
E
Foder & Strö Någon som kan hjälpa mig med följande frågor? * Vad är bäst, fält- eller skulltorkat hö? Skillnad, förutom den uppenbara...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: Mitrolle
·
I
Foder & Strö Hej! I veckan hade jag ute en SCIO-terapeut som "skannade" min lilla pålle. Anledningen till detta var att min häst var stel...
2
Svar
27
· Visningar
9 187
Senast: Miaa
·
Foder & Strö Håller på förfullt med att räkna ut en ny foderstat till min kille då jag jag ska byta från hösilage till hö. Det var typ 100 år...
Svar
17
· Visningar
1 618
Senast: Miaa
·
Hästvård Finns det? det finns ju till hund och katt...borde finnas till häst... men vart?
Svar
16
· Visningar
3 007
Senast: -moa-
·
Foder & Strö Är det någon som har tips på hur jag på bästa sätt ska utfodra mitt föl för att hon ska få i sig tillräckligt med protein utan att hon...
2
Svar
21
· Visningar
4 631
Senast: Madick
·
Hästvård Just nu så går min stora kuse i hagen bara och har gjort det ett tag pga personliga skäl. Ska börja rida så fort de blir något varmare...
Svar
17
· Visningar
2 380
Senast: Flaekja
·
S
Hästvård Min häst är hos en fodervärd och hon ringde nu för att han har plötsligt lagt sig ner och flämta och blivit slö. Efter en stund är han...
Svar
3
· Visningar
1 479
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Ja, efter lite sarkastiska påhopp i en av mina tidigare trådar så måste jag nu ställa frågan av ren nyfikenhet.. Hur många av er är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 350
Senast: Pancakes
·
A
Hästvård Ni som klipper ofta/mycket, eller bara rentav är kunniga om klippning etc, vid vilken ålder tycker ni det är OK att börja klippa? Är...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Fiorano
·
S
Hästvård Min d-ponny har väldigt "mjuka" hovar, som min hovslagare uttrycker det. (Han upplever att hovarna känns mjuka att slå i) Ponnyns hovar...
Svar
11
· Visningar
1 529
Senast: Stalllg
·
Foder & Strö Granngården har börjat med ett eget pelletsfoder och jag undrar om någon har provat detta? Jag har kört med KRAFFTs sortiment med...
Svar
11
· Visningar
7 419
Senast: Jempa
·
P
Hästvård Vart på benet är det egentligen som man ska massera in linimentet? Från knät och neråt? Eller även över knät?
Svar
2
· Visningar
1 147
Senast: sjoohansson
·
A
Hästvård Det finns ju uträknade värden på hur många gram protein varje häst behöver. Klarar sig era hästar på det? Min nordis har t ex enligt...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 412
Hästvård Ja, som rubriken lyder. Vet man något om det är ärftligt så vissa individer är mer benägna att få fång eller beror det helt och hållet...
Svar
12
· Visningar
1 803
Hästvård Jag hade ute mitt sto på foder och under denna tid fick hon korsförlamning men enligt fodervärden kollade hon upp alla värden och påstod...
Svar
4
· Visningar
1 138
Senast: raggsock
·
Foder & Strö Ni med hästarna hemma...Vilka tider o hur många ggr/ dag fodrar ni? Blir det exakt samma tider varje dag? Jag menar, är ni ute o fodrar...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 786
Senast: Zandrah
·
Hästvård En fråga: Går det att anlägga en permanentbädd när det är minusgrader i stallet? Kommer förbränningsprocessen igång? Jag tycker det...
Svar
13
· Visningar
1 407
Senast: bigganl
·
L
Hästvård Min polle har börjar stå och "bita" efter man har tränat av honom. Aldrig gjort det innan, han löddrar eller något sånt när han äter...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Lillan09
·
Hästvård Eller där omkring i alla fall:confused:. Igår när jag skulle tränsa så ville hästen inte alls ha nackstycket över vänster öra. Han...
Svar
5
· Visningar
4 815
Senast: Kellie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka