Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej buke :) *Vill helst inte ha svar som säger att jag är en hemsk människa som borde sälja min häst* Tänkte höra efter erfarenheter...
2
Svar
29
· Visningar
10 808
Senast: Laguna
·
Hästvård När jag fick den sista fakturan från hästkliniken som jag varit inne på med min nu avlivade häst så stod det vid en del kotpelarens led...
Svar
2
· Visningar
1 544
Senast: Leah
·
Hästvård Har starkt börjat fundera på att ha min 20åriga islandshäst barfota. Hon rids så gott som varje dag, ca 40 min-2 timmar, kanske 3 ggr i...
Svar
4
· Visningar
3 592
Senast: Elina8
·
Foder & Strö Analyserade mitt hö,och det var inte så bra.... har äldre hästar som knappt rids. Vad ska jag komplettera med om jag inte vill ha de...
Svar
9
· Visningar
1 447
Senast: Ridtjejen
·
L
Hästvård Hej! Jag har alltid haft min häst broddad i hagen men nu har hon en ny hagkompis som helst inte vill detta. Så frågan är: Vad får...
2
Svar
26
· Visningar
2 775
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Två av mina hästar har blivit lösa i magen nu när det är så mycket snö och kyla. A-fil och Proviva lär kunna hjälpa oroliga hästmagar...
Svar
19
· Visningar
4 766
Senast: Ingridl
·
P
Hästvård Min lilla shettiskorsning på 2½ år har nu två gånger på tre dagar fått kolikkänningar pga gas i magen. Troligen äter han snö ute... de...
Svar
11
· Visningar
4 367
Senast: Dalmas
·
Hästvård Jag undrar vad som egentligen händer när man med specialbeslag låser hästens hovmekanism. Vad är det man egentligen låser...
Svar
9
· Visningar
1 558
Senast: Dorinda
·
C
Hästvård Hej! :) Har ett litet problem med mitt lilla sto :( Hon är 14 år, svenskt halvblod, 155 cm hög. Hon har nämligen ingen lust att...
Svar
8
· Visningar
1 560
Senast: TantEster
·
Hästvård Min puckade häst lägger sig alltid ner och rullar runt i boxen. Helt ok men puckot lägger sig så nära boxväggen så att det är risk att...
2
Svar
28
· Visningar
8 707
Senast: Lazio
·
T
Hästvård Hej. Jag har en fyraåring som efter inridningen fick vintervila då han växte lite ojämnt. Efter två veckors vila lyckades han trampa på...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: mahlmt
·
G
Hästvård mitt sto, som i vanliga fall är ganska envis, lite svårt att stå stilla långa stunder på gången vid t.ex. mockning. och liknande, har de...
Svar
10
· Visningar
1 524
Senast: Chickan123
·
Hästvård Hej! Min tjej äter butta och jag ger i spruta i munnen 2 ggr/dag. Nu måste jag resa bort en dag och kommer då be några snälla...
Svar
12
· Visningar
1 508
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Om man ska ha islandshästar på fri tillgång, ungefär hur bör höet se ut? Diskuterar med mamma om vilken skillnaden är mellan "bra" hö...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: Rolle
·
E
Hästvård hej! har lite funderingar på varför min kära pålle gör detta?! hon har pollenallergi o reagera från maj till sep.. genom att röra på...
Svar
11
· Visningar
1 147
Senast: Pudlan
·
Foder & Strö Fick höra häromdagen av en parson att man ska ha vatten-hinken/koppen lågt ner för att hästen annars kan sätta vattnet i vrångstrupen...
Svar
17
· Visningar
3 334
Senast: Miaa
·
Hästvård Jag har ett treårigt sto som för någon månad sedan blev diagnostiserad med artros i intervertebralleder samt si-led. Artrosen sitter i...
2
Svar
20
· Visningar
11 565
Senast: bellonna
·
C
Hästvård Någon häst hud speciallist eller erfaren hästägare som dragits med foderknölar/hårsäcksinflammationer? Jag är helt utan råd,:confused...
2
Svar
24
· Visningar
4 551
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Har ÄNTLIGEN fått tag på ett analyserat hö med värdena Ts: 85 Energi: 8,8 Mj/kg foder Smrp: 67g/ kg foder Vad jag har förstått så ska...
Svar
9
· Visningar
1 731
Senast: Aquakatt
·
I
Foder & Strö Jag later efter hackad lucern, utan melasse. Kollade på nätet och såg att Greenpower aldalfa har Ca/P kvoten på 5, men kvoten Ca/P bör...
Svar
14
· Visningar
1 481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka