Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, igår var min 4-åring extremt tjock i 3 ben, båda bak och ena fram. Jag misstänker att det har med höet att göra - de fick...
Svar
2
· Visningar
1 330
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Hur mycket linfrökaka törs man ge en snart två årig unghäst i syfte att få ordning på en lös mage?
Svar
4
· Visningar
2 053
Senast: Boerperd
·
Hästvård Hej jag har precis köpt min häst Leffe. Han kom till mej var han helklippt. Nu får han skavsår på ryggen, av sadeln eller täcket...
Svar
4
· Visningar
1 155
M
Hästvård Hej, Nu vet jag inte om jag är sjåpig, men hur ser ni på att köpa en häst som har haft en oförändrad galla under en längre tid...
2
Svar
29
· Visningar
6 173
Senast: Jate Volim
·
E
Hästvård Hoppas på att kunna få lite tips och idéer av er till vad orsaken kan vara till att min unghäst har så kass mage :confused: Nu börjar...
Svar
10
· Visningar
2 458
Senast: Zeeke
·
Hästvård Min 5åring har tydligen fått lymfangit (att jag skriver tydligen är för att den är utlånad på foder och jag råkade se det helt random på...
Svar
6
· Visningar
7 970
Senast: Nea_
·
Hästvård Min häst har förskräckliga sår på insdian av läpparna, typ i mungipan. Nu har jag ridit med olika bett och varvat med bettlöst, men...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
18 263
Senast: Hedwig02
·
J
Foder & Strö Hej! Undrar vad ni tycker om detta: En häst i stallet får bara 1 kg till natten ca kl 22 och sen 1 kg till morgonen vid ca kl 7. Sen...
2
Svar
34
· Visningar
3 285
Senast: Jate Volim
·
Foder & Strö Har läst att när det är kallt ute behöver hästarna mer grovfoder för att hålla värmen. Våra hästar får hösilage som grovfoder, detta har...
Svar
5
· Visningar
1 150
Hästvård Snart är det tid för min kille att få nya skor på hovarna och har hela tiden tänkt att jag skulle sätta på honom snösulor denna gången...
Svar
3
· Visningar
1 702
Senast: Praefatio
·
Hästvård Ska försöka korta ner historien lite! I september hittade jag min fölis på 3ben i hagen vi har hittat 2 hovbölder men han är...
Svar
9
· Visningar
1 165
Senast: gylle
·
Hästvård Är orolig för att min häst är uttorkad... När man gör en pinch test på halsen så går inte huden tillbaka med en gång, tar någon sekund...
Svar
12
· Visningar
4 838
Senast: Miaa
·
Hästvård Känner ni igen detta? Har en ponny som är relativt vältränad och hon har normal hjärtfrekvens och normal återhämtning vad gäller...
Svar
5
· Visningar
2 880
P
Hästvård En fundering, hur lång tid tar det för kyllera att stelna? På ett ungefär ;)
Svar
1
· Visningar
706
L
Foder & Strö Har skickat in en hygenisk analys på höet,har fått svar och det fanns förekomst av mögel, men det ligger precis inom gränsvärdet. Vad...
2
Svar
24
· Visningar
4 027
Senast: Zandrah
·
P
Hästvård Kan en hast ma bra utan vatten, genom att ata sno? Kan de tillgodose sitt vatskebehov med snon? :confused: Kunde inte soka om det...
2
Svar
23
· Visningar
2 811
Senast: Novalisa
·
Foder & Strö Jag har en 14-årig valack, 169 hög som jobbar ca 6 dagar i veckan, varav minst 2 lite hårdare dressyrpass. Han har varit under...
Svar
9
· Visningar
4 857
Senast: Bialitt
·
E
Hästvård I samband med årets vaccinationer så fick jag även undersökt tänderna på min 09.a för första gången. Veterinären som gjorde det raspade...
Svar
17
· Visningar
1 903
E
Hästvård Jag har nyligen köpt ett dponnysto på tre år som har små vargtänder. Ska jag ta bort dom direkt eller kan jag vänta och se så att säga...
Svar
9
· Visningar
1 351
Senast: Nea_
·
K
Hästvård :confused:Hej! Jag har ett islandssto på 9år.Igår sa min stallkompis att hon sett henne äta upp nästan all sitt nybajsade??Hon går i...
Svar
8
· Visningar
1 202
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka