Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag tycker att det är jätte svårt att välja kraftfoder.. nu står jag mellan dynavena eller mitavite cool performance... hästen är en...
2
Svar
20
· Visningar
2 751
Hästvård Som rubriker säger så handlar det om kotledsinflammation. Min dam har på snart 2½ år haft skitmånga kotledsinflammationer. När hon kom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 240
Senast: Albatross
·
L
Hästvård Jag är en flicka på 10 år och väger runt 30 kg och 130 cm. Ska jag ha en b-ponny eller c-ponny? Själv vill jag gärna ha en b-ponny men...
Svar
15
· Visningar
3 879
Senast: Cornelia seger
·
Foder & Strö Ska så småning om flytta min häst till ett stall där hästarna inte får någon kvällsutfodring.:crazy: De får mkt hö vid insläpp, som är...
2
Svar
38
· Visningar
8 581
Senast: tgd
·
Hästvård Hjälp, manen faller av i stora tofsar! Problemet började för ngn månad sedan, när jag började använda halstäcke. Tog en stund innan jag...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Jag funderar lite på att sälja mig gård och flytta in till stan. Jag kommer då behöva stalla in hästarna. ( hopphästar ) På gården...
Svar
14
· Visningar
1 681
Senast: maria_b
·
S
Hästvård Hej! Jag och min sambo går i hästköpartankar. Vi har inte haft egen häst tidigare men jag är "uppvuxen i stallet" och har varit...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Cilva
·
A
Hästvård började me att hon gick me lågt huvud,verkade"vinglig",skrapade me hovarna,ryggade o titta sig åt magen. hela den natten gick vi i skift...
Svar
17
· Visningar
3 112
Senast: Atalantha
·
M
Hästvård Nu är kylan här och med det hästar som dricker dåligt. Familjens unghäst går på lösdrift i mina gamla hemtrakter. En kanonplats för...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: Djurjouren
·
D
Hästvård Hade en diskussion i stallet om paddar/damasker med keramiska trådar. Enligt stallägaren skulle det funnits något test i Ridsport där...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: Anzzie
·
Foder & Strö Mitt snart sexåriga fullblod har hela bakdelen full med små kliande krustor som inte lägger sig trots salvor och utspädd jodopax. Nu...
Svar
14
· Visningar
4 860
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Jag sitter och försöker beräkna hur mycket hö det skulle gå åt och kosta under ett år till ett stall med tex 7 hästar och ponnyer...
Svar
6
· Visningar
1 631
Senast: Kratus
·
Foder & Strö Min häst behöver gå upp lite i vikt och få i sig lite mer proteiner. Var därför på granngården och köpte lucernhack i påse, den utan...
2
Svar
20
· Visningar
3 139
Senast: vikks
·
Foder & Strö Jag ger hösilage för andra året i rad till mina två halvblodsston. Totalt fem hästar i stallet, alla äter samma foder. Förra året var...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 502
Senast: mul
·
Hästvård Mitt ena sto, 18 år gammal och med tre avkommor, har haft problem med livmoderinflammation hela hösten/vintern. Vet inte hur många...
Svar
1
· Visningar
1 250
Senast: Cornelia
·
Hästvård Ja, vad tycker ni om att raka (klippa) av manen tätt intill mankammen på en Nordsvensk?! För första gången i mitt liv har jag sett...
Svar
17
· Visningar
2 650
Senast: Nomina
·
V
Hästvård Min 3 åriga häst har lyckats ha av 50% av gaffelbandet på ena bakbenet.:cry: Jag undrar om någon har erfarenhet va det här. Har det...
Svar
3
· Visningar
1 126
Senast: coari
·
Foder & Strö Kom just över en tråd (på finska) var de diskuterar linfö, direkt ur fröna och kross. Många i tråden hävdade att linfrösmet inte är bra...
Svar
3
· Visningar
1 257
Senast: Lella
·
P
Hästvård Har två ponnyer på lösdrift med full vinterpäls. De har under de sex månader jag ägt dem haft täcke ca 3 gånger, två gånger vid kraftig...
Svar
8
· Visningar
1 173
Senast: ako
·
Hästvård Jag bor i Spanien där djurhållningen inte direkt kan jämföras med Sverige. I stallet jag rider har det flyttat in en ny häst. Red ut en...
Svar
4
· Visningar
1 248
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka