Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu skulle jag behöva några goda råd till vilket medel som tar död på mest baciller och svampodlingar i hästutrustning. Alltså hudsvamp...
Svar
7
· Visningar
1 829
Senast: Pula
·
J
Hästvård Betäckte mitt sto nu i sommar med en arabhingst, fribetäckning. Dom gick ihop hela sommaren, hon har aldrig haft föl förut men han har...
Svar
4
· Visningar
1 350
Senast: kryddelydd
·
L
Foder & Strö Hej har precis flyttat min häst till ett nytt stall. Enda är att man bara får ge 10kg/hösilage om dagen. Har inte fått analysen om...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: Dorinda
·
P
Hästvård Jag har en foderponny som jag nu haft i ca 5 månader. För exakt 2 veckor sedan (14 dagar) var ponnyn i fråga plötsligt halt. Märkte...
Svar
10
· Visningar
1 765
Senast: Gisburne
·
Foder & Strö 1. Kan man ge det till dräktiga ston? 2. Någon som haft problem med att få hästen att äta? Hur har ni lurat i dom? Har ni gett...
Svar
5
· Visningar
1 406
Senast: wrangler
·
A
Foder & Strö När jag var liten fanns "bara" torrhö att fodra hästarna med men nu tycker jag det är väldigt vanligt att ge hästarna silage. Jag ger...
Svar
15
· Visningar
2 192
Senast: anni0001
·
Hästvård Någon som ger sina hästar det ? Fungerar det bra ?. Mina hästar, speciellt den ena, har börjat gnaga något fruktansvärt på träden i...
Svar
13
· Visningar
2 784
Senast: Limelight
·
Hästvård Har haft en liten diskussion om dessa 2 olika skomärken...och min fråga är: Vad är det egentligen för skillnad på skorna, dvs vad gör...
Svar
6
· Visningar
2 007
Senast: C_L
·
Foder & Strö Våran lilla b-ponny kommer att gå tillsammans med tre halvblod som har fri tillgång till hösilage i hagen. Är lite rädd för att ponny...
Svar
11
· Visningar
2 286
Senast: axel
·
Hästvård Nu kanske jag är orolig i onödan men kan inte släppa det :crazy: Gav min häst en halv lussebulle som hon åt och spottade ut litegrann...
Svar
5
· Visningar
4 761
Senast: Fiorano
·
J
Hästvård Hej, jag skall köpa en häst som inte vart vaccinerad på flera år. Hästen är 8 år gammal. Behvövs den grundvaccineras om? Vilka...
Svar
10
· Visningar
3 491
Senast: Laguna
·
B
Hästvård jag tänkte bara höra om det är någon som har erfarenhet av kolloidalt silver? :confused: Skriv gärna och berätta vad ni tycker om...
2
Svar
32
· Visningar
13 703
Senast: Lella
·
Hästvård Har funderat fram och tillbaka på att plocka av pålle skorna. Men jag har ingen erfarenhet av det alls och vet inte ens om det skulle...
2
Svar
23
· Visningar
2 822
Senast: Lella
·
Hästvård Har Ni några erfarenheter av detta? Har hästarna blivit bra & fullt fungerande efteråt? Mvh. Tina
2
Svar
21
· Visningar
2 826
Senast: myhorseandme
·
Hästvård Har ett litet dilemma här hemma =) Vet inte om jag lagt tråden rätt. Har på gården 6 hästar. En trakhenerval 5 år, fullblodssto 4 år...
Svar
1
· Visningar
834
Senast: Aia
·
A
Hästvård Tänkte se om man kunde få lite råd och tips angående problem med återkommande hovbölder osv på unghäst. Är en unghäst i stallet, som...
Svar
9
· Visningar
1 838
Senast: Heero
·
R
Hästvård Gaahh, jag har just lyckats lotsa min lilla häst genom dödsskuggans dal hoppas jag. Den akuta fasen verkar vara över och med hållna...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
11 242
Hästvård vet inte var tråden skall läggas så jag prövar här. Skåne är fullt av snö och eltråden har naturligtvis inte ordentlig jord så jag vill...
Svar
11
· Visningar
2 085
Senast: kol
·
Hästvård Idag så har min häst lyckats få en svullnad på senan på ena frambenet. Den sitter som en liten bula mitt på baksidan av senan. Hon är...
Svar
5
· Visningar
2 542
Senast: Fiorano
·
V
Hästvård Jag har ett varmblodssto som jag för tillfället har uthyrd då jag p.g.a sjukdoim inte kan ha henne just nu. I veckan fick jag ett...
Svar
1
· Visningar
849
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka