Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I ridsport så står det att det är bättre att ha bädd till hästarna om man vill förbättra luften i stallet. I mitt förra stall fick vi...
2
Svar
20
· Visningar
3 813
Foder & Strö Min häst är otroligt lättfödd och ett matvrak. Han är extremt frusen av sig dessutom fastän han är oklippt och täckad. Sommartid har...
2
Svar
29
· Visningar
3 496
Senast: Nominous
·
Hästvård Jag har inte möjlighet att införskaffa en idag, men skulle behöva känna igenom hovarna på en av hästarna. Har ni något smart sätt man...
Svar
2
· Visningar
1 749
Senast: Trix
·
Foder & Strö Har drabbats av panik här, har nu börjat använda årets höskörd (hö i småbal) och till min förtvivlan upptäckt att det dammar. Trots att...
2
Svar
24
· Visningar
3 715
Senast: Novalisa
·
Foder & Strö Jag ger mitt fullblod Hippo Groov Alfa men funderar på om det går att byta till Groov Breed istället för den verkar vara lättare att få...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: Messy
·
T
Hästvård Hej! ja känner en väldigt erfaren tjej som har häst. Hästens blodådror syns väldigt väl, & alla säger att hon är i toppform (hästen). Är...
Svar
3
· Visningar
4 419
T
Hästvård En tjej svarade mig o berättade att hon visste någon ville låna ut en Nordsvensk sto till mig på 6 år. Och hästen står ca 30 mil i från...
2
Svar
25
· Visningar
2 756
D
Foder & Strö Tyvärr kan det lukta jäst om hösilaget nångång och då lägger han ner ätande av det. Kan hästar leva på bara lucern? och betfor och...
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: Wizir
·
Hästvård Eftersom det bara fryser till is så funderar vi på att köpa värmebaljor MEN jag är lite rädd för 'el' runt vatten... Jag läste en...
Svar
4
· Visningar
2 324
Senast: Pilo
·
Hästvård skall försöka ta allt frän början. Har ett kallblod som för ca 2 år sen blev halt. blev behandlad av vetrinär och kiropraktor och...
Svar
4
· Visningar
1 151
Senast: satanic
·
Hästvård Jag har lite frågor om strö! 1. Ungefär hur tjockt lager tycker ni att man skall ha i en box som spånas upp för första ggn? (Jag är...
Svar
11
· Visningar
3 215
Senast: Laguna
·
Hästvård Jag har en vännina som har en arbetshäst som svettas nått enormt, hästen står i en utebox, efter en kort ridtur blir den genom...
Svar
15
· Visningar
2 047
Senast: Sundbro
·
P
Hästvård jag hade lite frågor till er på buke hur ni gör i era stall på dag / natt. Jag och den andra tjejen som hyr in sig har tyvärr delade...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 119
Senast: CBoggie
·
Foder & Strö Har fått årets analys av hösilaget och den va väl så där kul. Visade sig vara väldigt mycket protein. Så jag behöver er hjälp..:bow...
2
Svar
35
· Visningar
3 802
Senast: HannaZ
·
P
Hästvård har hört att det är en och annan som fått kolik det sista... men hur är det med kolik som återkommer efter ett par veckor...
Svar
12
· Visningar
6 958
Senast: Pula
·
Foder & Strö Hur mkt krafftfoder kan man ge per 100kg/häst/fodertillfälle för att den ska kunna tillgodogöra sig allt? Räknas Krafft Lusern...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: fettso
·
F
Hästvård För två veckor sen blev min älskade pålla akut buköppnad å sen har hon varit kvar i Helsingborg sen dess... Hon skulle fått komma hem i...
Svar
1
· Visningar
888
Senast: Breccia_
·
Foder & Strö Är det någon större skillnad (förutom priset) på olika fabrikat av linfröolja? I så fall, vilken är bäst?
Svar
12
· Visningar
2 993
Senast: Chine
·
V
Hästvård Hej! Kommer att behöva åka till tandläkaren i sinom tid och undrar lite vad sånt kostar . Fattar att det beror på vad som ska göras men...
Svar
12
· Visningar
11 436
Senast: Hambo
·
Hästvård Hur märker man om hästen är för varm under sina täcken? Är det så illa så att dom svettas så märks det ju så klart. Finns det några...
Svar
5
· Visningar
2 447
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka