Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej Jag har två islandsston 20 och 21år. Av olika anledningar har jag väldigt dåligt med tid att rida just nu så hästarna går 1-2...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Korven
·
S
Foder & Strö Vill ha lite tips på vad man kan ge för tillskott till sin häst för lederna. Hon är lite stel och det knäpper i lederna :)
Svar
14
· Visningar
2 050
Senast: viola66
·
Hästvård Nu kommer nyförvärvet hem snart o det ska fixa en del innan. Tänkte ha djupströbädd/permanentbädd i boxen. Dels för isoleringens skull o... 2
Svar
32
· Visningar
8 246
Senast: Trix
·
G
Hästvård Hej allihopa! Min 17-åriga vallack har fått svullet skap helt plötsligt. Han har aldrig haft det tidigare och han har funnits hos mig...
Svar
11
· Visningar
7 794
Senast: Piamaria
·
Hästvård Hörde idag någon luddig teori om att man inte skall kalka boxen om man använder torv som strö. Stämmer det och i så fall varför?
Svar
1
· Visningar
934
Senast: Underbar
·
Hästvård Hej Undrar lite över detta, har fått hem en ny liten unghäst som har otroligt mycket bus i sig i hagen. Han har varit utan lekkompis...
Svar
18
· Visningar
2 383
Senast: milly
·
W
Hästvård och jag vet inte vad mer jag kan göra! hon är inte klippt men har inte tjock päls, mer lång och mjuk. jag vill inte övertäcka henne...
Svar
15
· Visningar
2 768
Senast: -moa-
·
Z
Hästvård Någon som har tips om hur man ska bära sig åt för att klippa fjordingmanar snyggt? :) Har försökt med en vanlig sax men manen är helt...
Svar
6
· Visningar
3 901
Senast: zitastar
·
Hästvård Ja...vår karusell är igång. Alltid är det något med min häst. Sitter nu med provsvaren i min hand och väntar på att veterinären ska...
Svar
11
· Visningar
5 609
Senast: devere
·
Foder & Strö Har hittat ett väl rekommenderat ledtillskott som innehåller bla Sodium Hyaluronat (tuppkam). Jag ska börja ge min häst som börjar bli...
Svar
1
· Visningar
1 817
Senast: Boj
·
Hästvård Kanske inte problemhäst, men hästproblem iaf. Jag håller på att ge upp och funderar seriöst på att ta bort henne. Hjälp mig tänka rätt... 2 3
Svar
55
· Visningar
8 488
Senast: Aaricia
·
Hästvård Är så himla ledsen, har en häst som verkar råka ut för ALLT. För ett år sedan hade han en enorm blåsa i svalget som gjorde att han...
Svar
7
· Visningar
2 395
Senast: Nea_
·
H
Hästvård Vill först varna för mycket starka bilder, sedan tillägga att det INTE är min häst och jag inte har någonting att göra med hästens... 13 14 15
Svar
289
· Visningar
54 662
Senast: axel
·
Hästvård det finns många diskussioner varje år vid denna tiden om snösulor, snowgrips, glasslock, polarpad osv. Just gällande polarpad ser jag... 2 3
Svar
54
· Visningar
13 547
Senast: mackan
·
T
Hästvård ..ni som har det, ger ni hö i hagen också? Halmen är väl mer bukfylla, inte så mycket näring...eller?
Svar
18
· Visningar
5 289
Senast: pulkaskurk
·
S
Hästvård Jag vet att det nog finns 100-tals liknande trådar men startar ändå en själv. Kort och gott; skada på yttre böjsena bak - vad har ni...
Svar
8
· Visningar
3 160
Senast: Antiqua
·
Hästvård I ridsport så står det att det är bättre att ha bädd till hästarna om man vill förbättra luften i stallet. I mitt förra stall fick vi... 2
Svar
20
· Visningar
3 817
Foder & Strö Min häst är otroligt lättfödd och ett matvrak. Han är extremt frusen av sig dessutom fastän han är oklippt och täckad. Sommartid har... 2
Svar
29
· Visningar
3 500
Senast: Nominous
·
Hästvård Jag har inte möjlighet att införskaffa en idag, men skulle behöva känna igenom hovarna på en av hästarna. Har ni något smart sätt man...
Svar
2
· Visningar
1 749
Senast: Trix
·
Foder & Strö Har drabbats av panik här, har nu börjat använda årets höskörd (hö i småbal) och till min förtvivlan upptäckt att det dammar. Trots att... 2
Svar
24
· Visningar
3 725
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka