Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Finns det att beställa i storpack/säck någonstans? Köper i dagsläget ekologiska 300g påsar med linfrö från mataffären och det känns...
Svar
6
· Visningar
2 252
Senast: SeagirlM
·
Hästvård Är på jakt efter en ponny till mina barn o har hittat en fin WM på tre år. Nu har bara ena stenen kommit ner. Enligt säljaren ska han ha...
2
Svar
32
· Visningar
4 907
Senast: giffan
·
Foder & Strö Någon som har erfarenheter av Finish Lines produkter? Jag är mest intresserad av U-7 till min polle med magsår. ( Inte som behandling...
Svar
5
· Visningar
1 554
Foder & Strö Jag vet att det redan finns trådar om ämnet men jag hittar inte svaren på mina funderingar. Vi skall bygga en begränsande...
Svar
3
· Visningar
1 407
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag har haft mitt hösilage på analys och vill ha lite synpunkter om resultatet. Det jag mest undrar är om silaget är farligt, d.v.s...
Svar
9
· Visningar
1 936
·
Foder & Strö Är nyfiken på var ni skickar grovfodret för att få det analyserat? Jag håller på och kollar runt lite men jag har svårt att tro att...
Svar
11
· Visningar
1 387
·
Foder & Strö Köpte SeloE idag och när jag läste på etiketten så stod det att man skulle lägga dosen i kraftfodret precis innan servering. Detta tyder...
Svar
8
· Visningar
2 930
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Tips på proteinrikt kraftfoder/kompleterinsfoder som inte har så mycket energi skulle jag gärna vilja ha. Inte lussern då hästen inte...
Svar
15
· Visningar
1 998
Senast: anpe
·
Hästvård Har nyligen haft problemet med svårfödd travare, som jag äntligen fick upp i vikt. Nu har denna lämnat gården och nu har vi fått hit en...
Svar
3
· Visningar
1 481
Senast: Nillizan
·
Hästvård En av mina hästar har det i munnen.Längst bak om jag förstod veterinären rätt . Hon blev raspad i går och då syntes det . Är det nån...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: Hambo
·
C
Hästvård Kan ju börja tråden med att han är under utredning men vill kolla om någon här upplevt sin häst på detta vis?! Första gången var i...
Svar
10
· Visningar
1 983
Senast: Boj
·
Hästvård När är en häst så blöt att man inte kan rida? Min häst går mestadels utan täcke. Det ska vara väldigt kallt och blåsigt i kombination...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 981
Senast: malinl
·
Hästvård Min häst är snorig. Det är vitt och tjockt. Ingen feber eller hosta. Bara snor ut ena näsborren. Han har varit hemma i en vecka efter...
Svar
5
· Visningar
1 909
Hästvård Min häst har sedan han vinterskoddes med brodd och allt som hör till och även sedan han fick sällskap i hagen börjat göra illa sig...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 452
Senast: wildrose
·
M
Foder & Strö Jag har en cponny som oftast har varit rund om magen, och då bostade jag på henne protein vilket gjorde att magen försvann och hon blev...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: MaRomer
·
Hästvård Hoppas att någon mer har erfarenhet el tankar kring detta! Jag har 4 hästar av olika ras, kön & ålder som alla får väldigt hårt & mörkt...
Svar
4
· Visningar
1 330
Senast: Marie_K
·
Z
Foder & Strö min häst står på lösdrift och äter hösilage, har nyss fått fri tillgång, detta är ju plastade rundbalar och jag undrar om det är lönt...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Zen
·
Hästvård Det hålls ju på att tas fram ett vaccin mot kvarka. Hur ser ni på det? Kvarka är ju en väldigt "jobbig" sjukdom men skulle ni lägga ut...
Svar
5
· Visningar
1 278
Hästvård Min häst har blivit ganska lös i magen. Det ligger "normala" skithögar i boxen och så, så hon är inte lös hela tiden utan det kommer...
2
Svar
22
· Visningar
4 842
Senast: CK
·
Hästvård Har ett sto 9 år, blir 10 nästa år. Alltid varit supersnäll vid varje brunst, brunstar inte speciellt ofta eller mycket. Men nu senaste...
Svar
12
· Visningar
2 219
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka