Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Nu har jätteångest!!! När jag skulle nattfodra hästarna nu i kväll, hittade jag en DÖD PADDA:eek: i ensilage balen........... Har...
Svar
4
· Visningar
1 328
Senast: Nanook
·
Hästvård Om en häst krubbiter, sväljer den alltid luft eller räknas en häst som krubbitare även när den tuggar på inredningen (mycket) utan att...
Svar
7
· Visningar
1 215
Senast: sweep
·
Foder & Strö Hej alla! Undrar lite över just havre och havrekross,, Hur mycket kross motsvarar egentligen ett kg hel havre? Krossen blir ju så...
Svar
15
· Visningar
1 400
Foder & Strö Jag har alltid trott att Djävulsklo ska ha samma effekt (ungefär) som tex butta dvs smärtstillande och antiinflammatoriskt. Nu i helgen...
2
Svar
20
· Visningar
14 739
Senast: pinky
·
Hästvård Denna tråd har kanske hamnat fel, så flytta den gärna till rätt platsi sånt fall. Jag har en väldigt tjock och fin man på min valack...
Svar
11
· Visningar
8 432
Senast: EgoGirl
·
Foder & Strö I dagsläget får min häst 1 morot när resten av stallet får sitt kraftfoder. Jag funderar lite på om det finns några andra alternativ...
2
Svar
29
· Visningar
2 987
Senast: YorkWann
·
M
Hästvård Har ni provat munkpeppar till hingstiga valacker? Resultat?
2
Svar
29
· Visningar
8 771
Senast: hastbastis
·
Hästvård Min valack, 21 år, har plötsligt visat hingsbeteende (betäcker) och har nu blivit rekommenderad örtblandning som är leverstärkande. Är...
Svar
12
· Visningar
2 056
Senast: hastbastis
·
Hästvård Hej på er! Sitter nu med en sten inombords och har bara lust att stortjuta...i vintras tog jag bort min förra häst och efter noggrant...
2
Svar
27
· Visningar
7 660
Senast: Nea_
·
Foder & Strö Hur fort märker man om en häst inte "tål" havre? Jag har börjat introducera lika delar havre/korn/rågvetekross till min unghäst, han...
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Mynta
·
Hästvård Ja precis som rubriken lyder så när kan man kastrera egentligen?? jag förstår ju att man inte skaöra det på sommaren och att man helst...
Svar
11
· Visningar
1 872
Senast: Seabaz
·
S
Hästvård Nu när det är 20 minus så får min häst fastfrusen is/snöklamp i hoven som är riktigt svår att få bort. I strålfårorna, omöjligt, och får...
Svar
16
· Visningar
3 750
Senast: Asa_S
·
Hästvård Har lite problem med min åring (snart 2år).. Hon fiser blött, men bajsar kluttar.. Det var samma förra vintern. Det är enbart på...
Svar
1
· Visningar
2 737
Senast: Petunia
·
H
Hästvård Har fått ta över en häst, en Tinker valack på 12år. Frisk,pigg,Glad osv.. Men han är riktigt överviktig med dålig kondition. Har ingen...
Svar
3
· Visningar
1 205
Senast: Elina8
·
Hästvård Min shettis svettas på nätterna, troligen för att hon har jätte tjock päls och det är nog lite för varmt inne i stallet för henne. Har...
2
Svar
36
· Visningar
6 415
Senast: Mynta
·
Foder & Strö Startade för ett tag sedan denna tråd: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1078513 DÅ hon var lite väl het på gröten när...
Svar
11
· Visningar
1 720
Senast: MaRomer
·
Hästvård Min kompis ringde mig precis och säger den gamle hästen på 21år är svullen i bakbenen (gallig) Vad ska hon göra(frågar hon) Jag säger ut...
Svar
2
· Visningar
1 031
Foder & Strö Jag är trött på att de flesta foderbutiker (iallafall i Västerås) endast har Kraffts fodersortiment. Jag är ute efter mineraler (till...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: pinky
·
Hästvård Skapade en tråd ang. min hästs troliga vrickning förut. Och nu har jag rådgjort med många olika människor varav två veterinärer, och...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 505
Senast: Lickety
·
Hästvård Jag funderar på varför min 3åring blivit så lös i magen nu i höst. En nordsvensk bruks som går på lösdrift och de andra är inte lösa...
Svar
12
· Visningar
1 156
Senast: orcide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka