Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Vi har en häst i stallet som tycker väldigt mycket om att mumsa på boxväggarna. Hon tuggar sönder brädorna i boxen på nolltid...
2
Svar
28
· Visningar
3 384
Senast: nypet
·
A
Hästvård Rider en häst som i somras hade stått ett antal veckor och är nu fullt igång. Hästen har en aning dålig extriör, överbyggd, lång rygg...
Svar
13
· Visningar
1 745
Senast: coari
·
Foder & Strö Ja, förutom att den förhoppningsvis går upp i vikt då? Behöver ge min gamla dam lite kraftfoder, och havre skulle passa bra till höet...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Sandra78
·
Hästvård De är nu -30 här hemma, går man själv utan för dörren håller man på att frysa sönder:crazy: De här är första vintern jag har stoppa mina...
2
Svar
27
· Visningar
3 335
Senast: REIN
·
Hästvård Vet inte hur jag ska få hästarna torra på ryggen är de blöt ända in i skinnet,de är islandshästar så de har ordentlig päls,satte på ena...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: solhattar
·
Foder & Strö Någon som har tips hur man lockar i unghäst lusern och muskel? Hon tycker hösilaget är godare:D. Står på lösdrift så kan inte låta...
Svar
8
· Visningar
1 479
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Hej, undrar om jag tänker fel, men är inte mitt hösilage väldigt mkt protein o lite energi? TS 53% MJ 5,1 PROTEIN 46 CA 2,6 P 1,3...
Svar
19
· Visningar
1 737
T
Foder & Strö Fick rådet igår av vår physioterapeut att ge ena pållen en äppelcidervinäger kur för att rensa ut och öka cirkulationen. Ngn som testat?
2
Svar
21
· Visningar
4 103
Senast: Miaa
·
Foder & Strö Jag har testat tillskottet Tryptovit med mkt gott resultat på en lättstressad ponny. Det verksamma ämnet i Tryptovit är Tryptofan. På...
Svar
18
· Visningar
6 837
Senast: Miaa
·
Foder & Strö Hej! Jag har precis köpt ett nio år gammalt varmblod (Valack). Den förra ägaren gav honom 11 kg Hö per dygn, och endast kraft på...
Svar
17
· Visningar
2 467
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Idag när jag tog in min häst upptäckte jag att hon var sårig bak i underlivet. Eller ja, hon hade som ett jack i ena sidan som var lite...
Svar
4
· Visningar
2 665
Senast: Lotus
·
Hästvård Jag har tacksamt nog varit ganska förskonad från hosta. Den enda tidigare jag haft var min K, som efter en lunginfl som föl och sen...
Svar
15
· Visningar
1 976
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Nu behöver jag hjälp från allsmäktiga buke! För 3 dagar sen fick min lilla pojke ett litet sår på höger fram. Det hade kommit...
Svar
4
· Visningar
1 703
Senast: Starta
·
P
Foder & Strö det kommer en ny tjej till stallet! tyvärr tror jag hon har hösilage el. ensilage....det står två vita rundbalar på logen iallafall...
Svar
9
· Visningar
1 056
Senast: Pula
·
Hästvård Hur har ni gjort när ni har lånat ut/lånat häst på foder? Gårds-eller klinikbesiktning? Av vilken anledning har ni gjort det ena eller...
Svar
10
· Visningar
1 325
Senast: niardasp
·
S
Hästvård I går kväll upptäckte jag att min häst var ojämn i korset, ganska mycket tycker jag efter som jag ser det så klart med blotta ögat. Hon...
Svar
1
· Visningar
1 257
Hästvård Min nya häst blev vet. besiktigad dagen då hon åkte från Norge till mig (I Norge). Ägaren sa att hon var frisk, nu har intyget kommit...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 448
Senast: Hambo
·
S
Foder & Strö Jag har lite svårt att välja foder åt min häst som är väldigt het och "stissig" (arab-fullblod) . Hon står nu endast på hö & enslige...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: mårran
·
Foder & Strö Och hur mycket? Efter 2 månaders intensivt letande har jag nu hittat hästen för mig:love: En underbar fullblodsvalack på 3 år. Han...
Svar
18
· Visningar
1 729
Senast: Larka
·
Hästvård Ska åka till veterinären imorgon, kikade just på väderprognosen. Kommer ligga runt -20 när vi ska ge oss iväg imorgon...:eek::crazy...
Svar
12
· Visningar
1 977
Senast: Springsteen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31