Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Lite bakgrundsinfo: Min häst är ett 8 år gammalt halvblod som jag ägt i drygt ett år och som jag tränar dressyr upp till ca LA på. I...
Svar
14
· Visningar
2 041
Senast: Sar
·
Foder & Strö Har ett ensilage med TS 38% vilket såklart gör att det fryser lätt nu när det är så kallt. De har fri tillgång på mkt bra halm i...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Cyllene
·
Foder & Strö Funderar över foder till min dam. Tyvärr har jag ingen analys av grovfoder. Och det är inte heller möjligt då vi ej kan öppna alla...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 864
Senast: ptr
·
Hästvård Jag har en häst som har fått ett fult ärr och så kallat "svalgkött" i karleden. Har ni nått pra tips på behandling ? Hästen skrittas...
Svar
4
· Visningar
1 436
Senast: Leoni
·
Foder & Strö Vill höra vad ni har för erfarenheter av att utfodra med Muslifoder! Har tidigare bara utfodrat med krafts...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: MaRomer
·
Hästvård Hejsan! Jag har en gammal man här hemma som är ganska dålig i magen av och till. Egentligen så är dom flesta hästarna lite halvkassa i...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: Leoni
·
M
Hästvård Har redan kontaktat veterinär, som haft koll på hästen tidigare när detta varit. Min pålle är under igångsättning och tyvärr så...
2
Svar
27
· Visningar
4 766
Senast: -moa-
·
Foder & Strö Hej! Jag har planer på att ha en "godisboll" i hagen till min häst. I vanliga fall ger jag Kvarnbyfoders lusernpellets som godis...
Svar
8
· Visningar
1 245
C
Hästvård Nu som har haft hästar med Peritonit, hur länge behandlades dom och hur gick det?.. Min står på klinik med förhöjt protein och blodbild...
Svar
8
· Visningar
5 782
Senast: Casa123
·
Hästvård Jag såg nu idag att min häst har tappat pälsen på ca fyra olika små fläckar på halsen och bogen. Vet inte exakt hur ringorm ser ut men...
Svar
5
· Visningar
1 267
Senast: krusmynta
·
Hästvård Först tänker jag säga att jag redan har ringt kliniken och dom bad mig att rida lungt (jag har bara skrittat och promenerat med henne)...
2
Svar
25
· Visningar
3 989
Senast: Chima
·
T
Hästvård [B]EMS Ämnesomsättningssjukdom[/B) Min häst har Ems (Equine Metabolic Syndrome), jag behöver ha tips och råd på hur och vad jag ska...
Svar
7
· Visningar
6 004
Senast: Truasti
·
Hästvård Har köpt ett hasskydd till hästen och undar om någon har använt den över natten på hästen? Står på deras hemsida att man inte...
2
Svar
22
· Visningar
3 629
Senast: Olina
·
L
Hästvård Kan man ringa till Jordbruksverket och fråga om en viss person har djurförbud, och kan man isf få reda på vad personen gjort för att få det?
Svar
4
· Visningar
1 116
Senast: athena
·
Foder & Strö Hej! Har en bra foderstat som jag är nöjd med. Består i princip av havre och betfor. Problemet är att min häst lyckas sortera ut...
Svar
7
· Visningar
1 168
Senast: satanic
·
S
Hästvård Vet ej vart jag skall placera denna tråd så ni får flytta på dne om de behövs. Mitt dilemma är att jag har en fölunge som är född 28...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
9 816
Senast: stallharqvie
·
Hästvård .. är min kompis häst... För att göra en historia lite kort: Min kompis köpte en häst som har gått lättare ridning och ja, hobby...
2
Svar
28
· Visningar
4 044
B
Hästvård Jag nyligen hämtat hem min 1,5 åring från lösdriften. Han kom hem nyverkad och har väldigt fin hovar. Samma dag som han kom hem kom även...
Svar
16
· Visningar
2 208
Senast: satanic
·
E
Hästvård Ni som har era hästar ståendes på spån, hur gör ni? Hur många balar använder ni pr. månad? HUr stora boxar har ni? När ni fyller...
Svar
14
· Visningar
6 489
S
Foder & Strö skall ge min fölunge på 7 månader loppfrön pga att hon plockar i sig en massa lera i hagen och får kolik känningar av detta. Men min...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: stallharqvie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka