BoT hasskydd på natten?

Sv: BoT hasskydd på natten?

Jobbigt...

Jag hade ju hasskydd för hon är skadad i ena hasen men hon får sår på den andra när hon ligger ner. Tror det är för att hon bara ligger på den sidan... Måste skaffa bågot annat strö som ligger mer still eller någon typ av gummimatta under ströet...

Jag hittade på ett par gigantiska transportpaddar i sadelkammaren som jag glömt bort att jag hade:laugh: har nu lindat henne några nätter med dem under, sätter de så att de täcker hasen ordentligt och eftersom de är så stora går de nästan 1 1/2 varv runt benet och lindar jag då strax under hasen sitter padden kvar och skyddar hasen under natten. :D
Och imorse hade den ena hasen blivit betydligt snyggare igen..:banana:

åhh vad roligt för dig =) jag jobbar vidare på pållens hasar...

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: sweep
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 588
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31