Sv: Foder till HET häst
Man ska akta sig för vad man önskar sig sägs det ..
Det är lurigt med piggingar.. Jag har turen att den jag rider nu är en klippa att rida ut på, väldigt sansad ordentlig, annat blir det om det är "arbete", då blir det drag under galoscherna och det är då hon kan bli svår.
Låter som du har bra styr på rutinerna. Jag försöker även verkigen tänka på att jag rider pigg häst och tänka långsamt, göra hjälperna lite långsammare.. Andas djupt, sitta tungt och lägga in skrittpass mellan uppgifterna. Inte göra en ny övning förrän hästen är i balans. Ex inte fatta galopp från skritt förrän skritten är avslappnad och trevlig... Fast allt detta gör du säkert redan.
Hon jobbas varje gång hon rids, då hon är under utbildning. Har ännu ridit max 10 ggr i skogen då hon bara fått gå fram. Och då köpte jag henne i våras.
Ute i hagen är hon. Jag kan som sagt inte påverka ridning eller hagen mer. Hon går med 3 bra kompisar varav hon busar konstant med den ena.
Ja jag ville ha en pigg häst så jag fick vad jag ville. Men ibland skulle hon kunna tona ner det då hon som sagt inte var så i våras eller under sommaren. Men jag har inget emot det så sätt. Men hade varit skönt att kunna sitta och ta en skritt runda längre fra,. Magen lär inte bli mindre precis
Man ska akta sig för vad man önskar sig sägs det ..
Det är lurigt med piggingar.. Jag har turen att den jag rider nu är en klippa att rida ut på, väldigt sansad ordentlig, annat blir det om det är "arbete", då blir det drag under galoscherna och det är då hon kan bli svår.
Låter som du har bra styr på rutinerna. Jag försöker även verkigen tänka på att jag rider pigg häst och tänka långsamt, göra hjälperna lite långsammare.. Andas djupt, sitta tungt och lägga in skrittpass mellan uppgifterna. Inte göra en ny övning förrän hästen är i balans. Ex inte fatta galopp från skritt förrän skritten är avslappnad och trevlig... Fast allt detta gör du säkert redan.