BoT hasskydd på natten?

Sv: BoT hasskydd på natten?

Jobbigt...

Jag hade ju hasskydd för hon är skadad i ena hasen men hon får sår på den andra när hon ligger ner. Tror det är för att hon bara ligger på den sidan... Måste skaffa bågot annat strö som ligger mer still eller någon typ av gummimatta under ströet...

Jag hittade på ett par gigantiska transportpaddar i sadelkammaren som jag glömt bort att jag hade:laugh: har nu lindat henne några nätter med dem under, sätter de så att de täcker hasen ordentligt och eftersom de är så stora går de nästan 1 1/2 varv runt benet och lindar jag då strax under hasen sitter padden kvar och skyddar hasen under natten. :D
Och imorse hade den ena hasen blivit betydligt snyggare igen..:banana:

åhh vad roligt för dig =) jag jobbar vidare på pållens hasar...

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 299
Senast: skiesabove
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
722
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
705
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 223
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka