Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu måste jag bara fråga - går det lika bra att klippa rakt mot pälsen som snett mot den om man har en bra klippmaskin? Så jag inte har...
Svar
17
· Visningar
2 735
Hästvård Jag sitter just nu och kollar på en rätt ny film där handlingen är "en gång för länge sedan" och så är det massa krig och häst-scener...
Svar
2
· Visningar
964
Senast: sillysinta
·
Foder & Strö Det enda i mineralväg som fattas i min foderstat är selen. (som så många andra) Ska nu in och köpa foder på fredag och har då lite...
Svar
5
· Visningar
1 429
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Jag har torrhö i småbalar. Fick analysen och det visar en Ts halt på 80.5. Vad är normalt en bra ts-halt i hö?
Svar
3
· Visningar
981
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Det står ett par i vårt stall, italienare som sysslar med travhästar. Min häst har haft muskelvärk en period, det gick sakta men säkert...
Svar
8
· Visningar
4 785
Senast: MiaS
·
C
Foder & Strö Vi har precis börjat med hösilage (har tidigare haft "vanligt" hö) men ungefär hur många kilo ska man öka med eller ska man ge lika...
Svar
11
· Visningar
1 300
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Sitter och gör foderstatsberäkningar till hästarna på en hemsida, och där vill de att man skriver i ts-halt för alfakuber/lusern. På min...
Svar
3
· Visningar
1 315
Senast: B-uke
·
Hästvård Vad kan utlösa detta? Kom med alla tips och förslag ni kan komma på! Jag vill veta alla skador/sjukdomar/problem som kan utlösa jämn...
Svar
11
· Visningar
7 741
Senast: Jate Volim
·
Hästvård i vårt vaccinationskort som är från 95 finns inte några noteringar om att hästen skulle vara grundvaccinerad. hästen är född 92 Dock...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: wrangler
·
Hästvård När jag borstar o tittar ordentligt intil huden på svans roten o innerst i manen ser jag att min häst är mkt torr i huden? fnasigt...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: schnork
·
Hästvård Vi misstänker att hästen har ont i ryggen, har haft både massör och akupunkturvård på honom. Ingen har direkt kunnat hitta nåt fel. Men...
2
Svar
30
· Visningar
4 257
Senast: Deha
·
A
Hästvård Min häst är en riktigt frusen häst. Han har haft kolik ett par gånger då han har stått och fruset. Min fråga till alla är: Jag har en...
Svar
10
· Visningar
2 002
Senast: Petunia
·
R
Hästvård Min häst har fått piphas pga av att hon stod på spån i boxen och alldeles för lite. Har nu flyttat henne till ett annat stall och nu...
Svar
9
· Visningar
6 657
Hästvård Har en häst som helt plötsligt har börjat trycka ändan mot väggen när hon bajsar. Jag har visiterat henne noga runt bakdelen och...
Svar
16
· Visningar
2 341
Senast: Taxilock
·
Hästvård Jag sitter med tårar i ögonen och tankar snurrande i huvudet. Min älskade, underbara kallblodstravare ska få vandra vidare till de evigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 651
Senast: linzan
·
Foder & Strö Alltså INTE vart ni skickar er analys. Utan vad brukar det kosta? Känns som att det kan variera ganska mkt. Om man vill ha reda på...
Svar
19
· Visningar
2 571
Senast: raggsock
·
Foder & Strö Finns det några andra bra och säkra (dvs ingen risk för fång, kolik, allergier etc) foder för att få upp hullet än lusern och olja(och...
Svar
12
· Visningar
1 846
Hästvård hej, jag har fått en sällskaps häst i form av en väldigt rull-glad skimmel :D när pollan kom till stallet så var hon vit och fin, nu är...
Svar
18
· Visningar
3 151
Senast: lillsyrran
·
Hästvård måste man verkligen ha paddar under fleecen för blir något otroligt tjockt med padden under?
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: ricca
·
Foder & Strö Jag tänkte höra om någon har erfarenhet med att fodra med Ultimate balancer från Dodson & Horrell. Jag har läst lite om det på nätet...
Svar
4
· Visningar
2 186
Senast: fiafiafia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31