Sv: Finmaskiga hönät, är hööks ngt att ha? Andra förslag?
Kan sätta på bakre väggen, det är den enda som är 'fullhöjd'. Har funderat på det, men ska se om jag kan lösa det på annat vis, då han har ganska bestämda 'toalettvanor' (ÄNTLIGEN, efter år som liten gris), och skiter mot den väggen. Så känns lite taskigt att sätta nätet där.
ANnars får jag väl bygga som en 'spalje' för där nätet sitter så det inte kan kastas över kanten.
Nu provade jag fästa det lägre, och att fästa det i en ring en liten bit under boxkanten (innan satt det i en stolpe precis över boxkantshöjd). OM det kastas över nu med, borde han iaf enkelt kunna fiska in det igen?
Jag var ner och kikade nu efter 1½ h med dubbla nät, och han stod och sov och nätet typ fullt. Vet inte om han var mätt, hade gett upp eller bara hade siesta dock.
Och ja, de är PYTTESMÅ, som mamma skämtade om 'är de för kaniner?'. Både små på 'djupet' och på vidden.
När jag pressat ner två kg i det första, så fick jag slilta som ett djur, svära, ta spjärn lirka osv för att få över det andra.
Men om de fungerar kan jag ju köpa större sen, det är 29 kr/nät de kostar så ingen stor summa så. Men hellre 120 spänn för att se att/om det funkar och om jag behöver enkelt eller dubbelt, och sen få köpa störra, dyrare - än att köpa 4 nät a 70 - 250 (varierar stort..) kr/st, och nehe han kunde hetsäta med dem med.
Men räknade ju med att det skulle gå i just 4 kg ungefär, inte att de skulle rymma 2 kg med VÅLD, så lite grinig är jag.
Har dessutom löst vem som är lev på de finmaskiga - Hansbo. Så funkar det här ska jag be Danneboden beställa hem.