Finmaskiga hönät, är hööks ngt att ha? Andra förslag?

Sv: Finmaskiga hönät, är hööks ngt att ha? Andra förslag?

*skrattar* Tack. Fast jag har ju tyvärr inte 'bara' fångest. Han står ju med fång, och vi får inte riktigt bukt med den akuta fasen =/

Men, jag kommer ha än mer fångest än innan i framtiden. Hönätet ingår ju i den svåra kombon 'banta häst, men ge tillräckligt med TS för att hålla magen i form, och så lång ättid som möjligt samt en stadig, jämn tillförsel av grovfoder - utan att dte blir för mycket.. :crazy:

Jag köpte ett hönät i svart nylon med små maskor, tillverkat för HorseHage hösilage. Kolla med någon som säljer HH.

Nu är jag hemma igen :)

Lite bilder:

Det rödgröna nätet var det enda jag hade låg i stallet som var i "normal" storlek vad gäller hålen, men annars är det pluttlitet vad gäller att få plats med foder. Perfekt dock för shettisens halmgiva när hon stod på boxvila ;)

Strax under 1 kg i nätet, och vikt dubbelt en gång och sen upphängd i box

SUPERDUPERTACK! Du är en ängel!

Det där såg ju riktigt, riktigt lovande ut. *får små horn*

Och det är större eller lika stora maskor som det din kompis köpt på Danneboden? =)

Kanon, bara hålla tummen att de har sådana fortfarande då =)

Jag har betställt när från gavlenat punkt se . Jag har gjort tre STORA påsar med 5 cm maskor. Näten är superhållbara och med så små maskor kan man lägga näten på backen om man inte har skor på hästarna utan att de fastnar någonsin. Funkar perfekt för mina glupska bestar och sparar massor av hö och ger lååång ättid. Har också gjort ett jätte nät som hänger på en vägg....

Danneboden hade inga hemma, och kom inte ihåg var de beställt från. Hon skulle kolla om hon kunde hitta på dem och isf beställa hem, men..

Suck, motvind är fasiken bara förnamnet..

Mmm, får väl prova Hööks dock (om inte DE också har slut.. då blir jag galen). Borde inte bli sämre iaf.

Samma motvind ang melassfritt lucern samt att få tag i halm med. Det är verkligen inte min månad det här..

Knyt ett eget nät! :idea: Då blir det ju precis som man vill :)

Jodå, jag provade det nån gång i min idealistiska ungdom. Låt oss säga att 'handarbete' inte direkt kan anses som min starka sida :angel:

haha, man kan inte vara bra på allt :p man kan ju alltid utsätta nån stackars sambo eller nån som är lite händig :D

Hade det varit vilket annat år som helst utom just i år så hade du kunnat komma på studs och hämta 20 balar halm hos mig! Men förra året fick vi knappt in så vi klarar oss själva... :(

Du får väl träna lite på att göra egna hönät så kommer du bli en expert och kan sälja dyrt sen ;) Var inte du sjuk? :p

Hade det varit vilket annat år som helst utom just i år så hade du kunnat komma på studs och hämta 20 balar halm hos mig! Men förra året fick vi knappt in så vi klarar oss själva... :(

Nej, är ju det som är kruxet, att föra året blev ett helkasst år för halm. Jag strör ju normalt med halm till ponnyn, men i år har han stått spån (tills DET inte gick att få tag på, då fick han stå på trovmix). Det fanns inte halm få tag på.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 338
Senast: Tiger tok
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
405
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 264
Senast: Görel
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka