Jag tror båten driver med oss. (Bilder)

Sv: Jag tror båten driver med oss. (Bilder)

Jo, min häst är awsome :D
Att det blir mycket häst att rida är ingenting nytt kan jag då lova;)

Nu är vi i igångsättnings-fas igen, var ut på ridbanan och pysslade med lite lösgörande arbete ikväll, tanken var lång och låg, resultatet blev att alla hjälper tydligen betydde samling, samling och mer samling, hon kämpade på tappert med, trots att hon är stel som ett gammalt gångjärn i dagsläget..
Det kändes mest som att sitta på en riktigt skitnödig häst, kan tänka mig att det nog var ungefär så det såg ut också:p

Jo jag vet också endel hästar som reagerat häftigt på betfor, kan tänka mig att dessa hästar motsvarar ett litet barn med en gigantisk godispåse:angel:

Tack för förslagen alla! Någon slags äppelmos/morotsmos blandning låter ju underbart enkelt och smart :bow:

kornet som är krossat har förvarats torrt och svalt i plast-tunna (med tillslutet lock) hela året, är alltså inte dåligt på det sättet, däremot så har jag hört att kornet snabbt tappar näring och därför har kort utgångsdatum?

Jo, min häst är awsome :D
Att det blir mycket häst att rida är ingenting nytt kan jag då lova;)

Nu är vi i igångsättnings-fas igen, var ut på ridbanan och pysslade med lite lösgörande arbete ikväll, tanken var lång och låg, resultatet blev att alla hjälper tydligen betydde samling, samling och mer samling, hon kämpade på tappert med, trots att hon är stel som ett gammalt gångjärn i dagsläget..
Det kändes mest som att sitta på en riktigt skitnödig häst, kan tänka mig att det nog var ungefär så det såg ut också:p

Jo jag vet också endel hästar som reagerat häftigt på betfor, kan tänka mig att dessa hästar motsvarar ett litet barn med en gigantisk godispåse:angel:

Tack för förslagen alla! Någon slags äppelmos/morotsmos blandning låter ju underbart enkelt och smart :bow:

kornet som är krossat har förvarats torrt och svalt i plast-tunna (med tillslutet lock) hela året, är alltså inte dåligt på det sättet, däremot så har jag hört att kornet snabbt tappar näring och därför har kort utgångsdatum?

Krossat korn blir blir dåligt efterom fettet härsknar.

Senast ändrad:

inte bra att ge med andra ord?:o
då får jag plocka bort det och tömma tunnan på stacken i så fall ;)

Och om du nu fått upp hästen i hull, är det inte intressant att veta vilken energimängd hon kräver för att hålla hullet så du vet till nästa år vad du måste stoppa i henne?

Detta tycker jag var ett jätte bra råd!:bow:

hon kanske har gått upp i vikt för att hon inte har sår i munnen längre och därför äter mer silage?

Jag tycker inte att hon ser fet ut på bilderna, några kilo för mkt kanske men inte fet.

nejnej, hon är ju absolut inte "fång-fet" så att säga, bara att hon är så grymt rund om magen, och jo klart det kan höra ihop med att kinderna läkt + att hon gått på grymt mastigt bete i sommar (har märkt att aptiten ökat radikalt efter en andra omgång med metacam, antagligen för att kinderna blivit bättre)

Har plockat bort munkpepparen, och efter 1-2 dagar var hon som sig själv igen, har aldrig hört talas om hästar som reagerat så på munkpeppar men, nån ska väl vara den första om inte annat:p

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 322
Senast: ufot
·
Foder & Strö Är det någon somprovat ge Pavo Nervkontroll som foder? Har det haft nån effekt på en stressad nervös häst? Eller har nån anna nåt tips...
Svar
6
· Visningar
2 156
Senast: Lunketuss
·
Foder & Strö Måste hitta någon lösning på min hästs karledsproblem, skavkänsliga hud och svårläkta sår. Hon har haft knutor i huden och sår i...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
9 785
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Var bortrest under ca 4 veckor (eller snarare hemma i sverige) och under tiden blev min d-ponny väldigt tunn förutom förlust av en massa...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka