Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Jag har ett shettisföl på 8 månader som väldigt ofta blir dålig i magen. Allt började för ca 2 månader sedan då jag köpte en stor säck...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: Mantasmatte
·
Hästvård Min häst har lågt HB värde. Vi tog ett prov för ca 1 månad sen och då låg det på 106 nu ligger det på 93. Fler prover är skickade för...
2
Svar
35
· Visningar
11 066
Senast: coari
·
N
Foder & Strö Jo jag ska åka på ridläger i sommar. Och ska ta med min egna häst, då ingick mat havre och ensilage. Men min häst äter inte havre inte...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: nalita
·
Foder & Strö Jag har en fundering. Jag har ett hö, 85% TS, och en våg. När jag packar en IKEA-påse knakfull (dvs så full att det inte går ned ett uns...
Svar
17
· Visningar
4 325
Senast: SandyPandy
·
Foder & Strö Har läst flera inlägg här på Buke om snabbt byte av grovfoder, och dom flesta säger att man ska vänja in långsamt under 2-3 veckor. Vi...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Korven
·
Foder & Strö .... Kan någon hjälpa mej att reda ut detta?? Har funderat i några veckor nu varför en del väljer att fodra med antingen det ena...
Svar
18
· Visningar
2 354
Senast: annie_
·
S
Hästvård Jag undrar på en sak. Mitt sto börjar fälla nu. Det är inte den korta sommarpälsen utan den länga vinterpälsen som åker av. Elr den bara...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: samlinnea
·
P
Hästvård Jag har en minishettis inhyst hos mig, men pga ägarnas obefintliga hästvana står jag för skötseln. Den här lilla hästen har en otrolig...
Svar
18
· Visningar
1 605
Senast: Anastacia
·
C
Foder & Strö Har en arab/welsh korsning som har ordinerat vila pga av skada. Hon har väldkigt lätt att lägga på sig i hull, är väldigt överviktig nu...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: Korven
·
T
Hästvård min häst, ett sto på sju år har sedan jag köpte henne för två år sedan haft småskorv på huden( det är inget hon lider av). Jag har tagit...
Svar
7
· Visningar
2 413
Senast: truls
·
F
Hästvård Jag har en halvblods tjej på 15 år som jag igår hittade flera sår i slidan på. Det är inte grova sår och hon är inte påverkad av dom i...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: Immer
·
Hästvård Ni som har hästar som dricker dåligt, vad gör ni? Damen har både vattenhink och vattenkopp inne, samt fri tillgång på hösilage, men...
Svar
15
· Visningar
1 515
Hästvård Har en 7månaders hingst som fick en fraktur i armbågsbenet förra veckan. körde upp honom til Ultuna där kvällspersonalen tog några...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: Miaa
·
Hästvård Min lilla skrutt-ponny ska snart ut på en längre resa. Han har åkt långt förut, men det här blir första gången vi kör honom långt i...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: annnaa
·
Foder & Strö Har varit borta fr hästvärlden x antal år. "Förr" (80-talet) fanns det ju bara vanligt HÖ, typ ej inplastat o så. Vill minnas att det...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: loctite
·
Hästvård Vet inte om detta inlägget hamnar rätt här, troligen inte men i så fall får ni flytta det;) Jag är i jakt på hästen med stort H. Det...
Svar
18
· Visningar
2 067
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Hej, konstig fråga kanske, men jag har alltid haft hö till min hästar och nu i vinter skall vi ge hösilage. Balarna kommer från en annan...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: lundsbo
·
A
Hästvård Min häst genomgick förra veckan en artroskopi i vänster bakknä och ska nu stå i box i 9 veckor! Detta är självklart inte speciellt...
Svar
1
· Visningar
959
I
Hästvård Jag har ett sto på 6år, som jag röntga förra hösten hon har pålagringar på båda knäna, började med att jag såg att hon hade hårda gallor...
Svar
7
· Visningar
1 446
Senast: indra82
·
D
Hästvård Hej, mitt varmblods sto född 95 tappar mycket svans! Jag vet inte hur jag ska förhindra eller förbättra svansen, så jag vänder mig till...
Svar
15
· Visningar
4 187
Senast: Deha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31