Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Mina hästar ska för första året gå på fri tillgång till hösilage. Hur gör ni andra nu när det fryser? Går det öht att undvika att höet...
Svar
6
· Visningar
1 430
Senast: Silkisif
·
Hästvård Min häst blev "fångskodd" i förra veckan. Men det går ju inte att brodda?! Hur har ni löst det, ni som har skorna "bakofram" så att...
Svar
6
· Visningar
1 630
Senast: Tussilago
·
I
Hästvård Nu blir så jäv... arg:mad: Nu är det andra gången som brodden går av och gängorna sitter kvar i skon. Är det fler som har samma problem...
2
Svar
26
· Visningar
3 158
Senast: ptr
·
Hästvård Hoppas ni kan hjälpa mig lite. Har sökt på internet och ibland stämmer det på HS (head shaking) och ibland blir jag osäker. Det...
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: Fredrika B
·
Foder & Strö Min häst har fått korsförlamning ett par gånger, så jag vill helst inte ge henne någon stärkelse utöver grovfodrets innehåll...
2
Svar
30
· Visningar
3 513
Hästvård Som inflyttad till skåne från norrland funderar jag på hur ni skor era hästar på vintern? I mina hemtrakter skoddes det med snösulor...
2
Svar
36
· Visningar
3 526
Foder & Strö Vårat grovfoder har nu sent om sider visat sig vara en katastrof ur proteinsynpunkt ( runt 3 ). Nu var det säkert bara prov på en bale...
Svar
5
· Visningar
1 259
Senast: Masse
·
S
Hästvård Jag undrar vad fläkskador är och vad det innebär? Har läst så mycket när det talas om broddar att "hellre broddskada än fläkskada" men...
Svar
8
· Visningar
9 459
Senast: Breccia_
·
S
Hästvård Hej alla glada och kunniga! Har lite funderingar. Ska behandla min häst med speedway linimentet i några dagar och undrar över visa...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Ska försöka göra en lång historia så kortfattad som möjligt. Fick min ponny från Ystad vid påsk 2009, då frisk och kry. Ställde...
2
Svar
39
· Visningar
4 024
Senast: ajs1
·
Hästvård Vi har hamnat i förvirring ang hästens tänder, kan någon reda ut? 1) Sitter vargtänder alltid i överkäken, dvs kan det inte sitta...
Svar
15
· Visningar
3 035
Senast: Asa_S
·
P
Hästvård jag har läst tråden om avmaskning, men blev inte klokare.... jag har bett om att få avmaskningsmedel till mina 2 rackare som inte...
Svar
9
· Visningar
5 676
Senast: EgoGirl
·
Hästvård Min häst fick diagnosen anaplasma i September, han behandlades med tetracyklin iv i 7 dagar. Efter ca 1 månad tog vi ett nytt blodprov...
2
Svar
24
· Visningar
5 715
Senast: Gabriol
·
Foder & Strö Min häst är av den energiska typen, allt foder blir energi för henne, dock så har hon alltid varit väldigt svårfödd och därför tidigare...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 456
Foder & Strö "Så länge hästen äter håller den sig varm" heter det ju men gäller det även om det är något näringsfattigt som halm? Man kan ju inte...
Svar
5
· Visningar
1 319
Senast: mackan
·
Hästvård Vet ni om man kan skicka iväg träckprover nu när det blivit såhär kallt ute ? Vi har -10 idag.
Svar
6
· Visningar
982
Senast: Orkan
·
Hästvård Vill hitta finmaskiga hönät, helst till rimlig kostnad då jag behöver ett antal. Sett att Hööks har, men tittar man på bilden så ser...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
17 087
Senast: Kirie
·
Foder & Strö Hej hoppas man får skriva fodermärken, för har bara en liten fråga. :) Min häst har sedan slutet av sommaren fått äta Hippo Grow...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: Twihard
·
Hästvård Anledningen att jag undrar är att min stackars sambo fått Sorkfeber, och jag kan utan att blinka säga att jag aldrig nånsin sett honom...
Svar
17
· Visningar
4 580
Senast: lewellyn
·
R
Hästvård Hmm ja var ska jag börja. I slutet av Maj började min häst halta vid longering i endast vänster varv.1 Juni åkte jag in till kliniken...
Svar
18
· Visningar
2 472
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka