Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ser hemskt gärna en källa på att det skulle "komma och gå" och hur lång tid detta ska ta, vad är kriterierna och varför har vi inte fixat till det så?
Det är veterinärer som har påstått detta så någon källa har jag tyvärr inte.
Men teorin är ju som med annan resistens att den försvinner om den inte behövs.
Och så länge som man fortsätter att använda medlen som parasiterna är resistenta mot så kommer ju resistensen att kvarstå.
Axilur skulle därför inte användas alls.
Det var den information som jag fick.
För kanske 12 år sedan.
I besättningen och på markerna.Och vad ränkas som "inte användas alls"?
Inte vet jag..... så hur lång tid ska det gå?
Men resistensen mot rävskabb har ju en cykel på ungefär 40 år om jag minns rätt.
Så det finns ju exempel där teorin fungerar.
hon går på 7,5 kg hö och sen 1 kg fölpellets kraft och sen även lite foderkalk samt 2 små morötter och 2 små äpplen ´...
Något stämmer inte eftersom det kompliterats med kraftfoder. En så ung häst borde inte ens ha ngt behov av kraftfoder.
Men nu så har du ändå blandat ihop det hela.
Det är bandmasken som inte Ivermektin tar.
Spolmasken tas av båda dessa preparat.
En så ung häst har ett väldigt högt proteinbehov och det är yttest sällan "ridhästhö" har tillräckliga värden, så jo, kraftfoder behövs till de allra flesta föl och unghästar.
Jag har ställt frågan om värdena på grovfodret, vad din erfarenhet av sk "ridhästhö" är kanske du själv kan delge värdena av.
Förklara gärna oxå för mig anledningen till att du anser att en ung häst har väldigt höga behov av proteinbehov så ska jag senare redogöra för dig vilka framtida nackdelar det leder till för den enskilda individens framtida hållbarhet (eller snarare bristande hållbarhet)
Hästar ska inte jämföras med köttdjur när det gäller foderstat så vida vi nu inte vill föda upp den som enbart föda.
har för mig värdena på höet jag ger är
ts:84
mj:8.6
smrp:46
ca: 4
p: 2.3
mg:1.1
Jag har ställt frågan om värdena på grovfodret, vad din erfarenhet av sk "ridhästhö" är kanske du själv kan delge värdena av.
Förklara gärna oxå för mig anledningen till att du anser att en ung häst har väldigt höga behov av proteinbehov så ska jag senare redogöra för dig vilka framtida nackdelar det leder till för den enskilda individens framtida hållbarhet (eller snarare bristande hållbarhet)
Hästar ska inte jämföras med köttdjur när det gäller foderstat så vida vi nu inte vill föda upp den som enbart föda.
Unghäst Unghästar kan med fördel ha fri tillgång till grovfoder med lämplig proteinhalt (minst 7 g smb rp/MJ).
Ridhästhö är ett hö som är lämpligt för vuxna hästar som rids och ges en del kraftfoder vid behov, en kvot runt 5-6, det som de flesta faktiskt brukar få fram, möjligtvis lägre.