Svullna ben ??

Sv: Svullna ben ??

Är jätteglad just nu.
Han gjorde böjprov på henne, 2 ggr på varje ben fast olika slags böjningar så att säga. Allt var UA :laugh:
Longerade henne också, ingen markering där heller så nu kan jag väl pusta ut? :laugh: :laugh:

Vad hade veterinären för förklaring till svullnaden då? Det var väl därför du tog hjälp av vet.

Sv: Svullna ben ??

Jag har provat att linda och det verkar bli bättre med hjälp av det.
Ikväll kunde jag inte linda, då hon var fuktig av snön. Tog kanske in dom lite väl sent idag så benen inte hann torka.

Du behöver inte vara rädd för att linda stallbandage på blöta ben. De gånger man lägger våtvarma omslag ska ju benen vara blöta ;) Så linda även då, de torkar. Har hört att tjocka ben som blir bra efter rörelse och värme inte är något farligt, många hästar som är så.

Hoppas det löser sig :laugh:

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 824
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka