Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Min 5 åriga vallack fick en mycket allvarlig muskelskada i bogen i somras, såpass dålig att det var när att vi fick ta bort honom. Mot...
Svar
3
· Visningar
1 141
Senast: Lona
·
Hästvård Jag hoppas att jag lägger tråden rätt. Jag funderar över om en häst måste ligga ner och sova? Alltså kan den få samma vila även om...
2
Svar
30
· Visningar
8 935
Senast: trofé
·
M
Foder & Strö Hur mycket minskar ni på fodret vid en vila på 2 veckor? Jag hade tänkt att vila min häst i 2 veckor samt ha en nervarvningsvecka...
Svar
7
· Visningar
1 265
Senast: pinky
·
Foder & Strö Har under flera månader gett min häst lucern från Krafft. Det som "hänt" tidigare är att hon fick knölar på ryggen, men nu tycker jag...
Svar
10
· Visningar
2 205
Senast: janna
·
M
Foder & Strö Jag har ett problem. Nu har alla hästar i stallet fått börja äta hö ute i hagen. Men min häst är en hosthäst, och självklart börjar han...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: mavil
·
Hästvård Måste få skriva av mig och be om ett litet tips. Har 2st hästar som rids och körs ofta. Den ena är i ganska bra toppkondis, medan...
2
Svar
31
· Visningar
2 733
Senast: Limelight
·
Hästvård Usch vad det är jobbigt just nu. IR kommer och går hela tiden. Hon blir så stel och måste röra på sej. Står på en stor box nu, men hon...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 007
L
Foder & Strö Min 12-åriga tävlingsvalack får ca 2,2 kilo havre och 0,5 kg krafft grund under vintern när han är igång, men nu under vilan måste jag...
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: Zolt
·
Hästvård Hur har era fånghästar reagerat nu när det frusit på i marken ute? Min har jag tyckt varit fräsch sista tiden, kalla hovar, ingen...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: wrangler
·
A
Foder & Strö Räknar ut foderstaten till mitt halvblod. Frågeställningen är inte riktigt aktuell då jag har en bra kvot på mitt hösilage, men det kan...
Svar
13
· Visningar
1 920
Senast: Aia
·
Foder & Strö Lillen börjar tycka att lucernet är ganska 'blaha' att äta sin medicin i nu. Så jag skulle behöva förslag på något gott att blanda med...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 298
Foder & Strö Hur mycket energi är det i en dl rapsolja??
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Ireland
·
Z
Foder & Strö heej! jag skulle behöva byta foder till min häst, han tävlas och tränas regelbundet är 6 år och en mager pojke med känslig mage och...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: zalmiac
·
P
Foder & Strö Jag läser och läser på internet, i böcker och kataloger men när det kommer till konstiga ord som smältbart råprotein osv så förstår jag...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: Popkorn
·
Hästvård Det har kommit en ny häst till stallet. Unghäst. han kom för två veckor sen och för drygt en vecka sen började han fälla konstigt på...
Svar
17
· Visningar
10 200
Senast: Boj
·
Hästvård Går det åt per månad? Hur många säckar använder du? Är det bra att ha det till en "lorthäst",eller blir det ännu mer svårmockat då?
Svar
6
· Visningar
2 143
Senast: a1agnlju
·
M
Foder & Strö Någon som kan tipsa mig om var man kan få information om hästens grundläggande behov av energi/vitaminer/mineraler/ mm mm... Man hittar...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: mostly
·
E
Foder & Strö Jag har satt in en saltsten i min hästs box, men hon äter aldrig på den.. Hästar behöver väll salt? Och ja vet inte om hon får i sig de...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: ellen021
·
Foder & Strö Vi har våra hästar på lösdrift, och de har tidigare år haft fri tillgång på grovfoder då värdena på hösilaget passat hästarna bra. Men...
Svar
8
· Visningar
1 147
Senast: Amk
·
S
Foder & Strö Är psylliumfrö och loppfrön samma sak? eller ungefär samma sak? Om inte, kan man använda dem till samma ändamål, alltså till en häst med...
Svar
17
· Visningar
4 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka