Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Behöver höra era kloka tankar om vad diarré hos flertalet hästar i samma stall kan bero på. Står i ett stall där ser serveras analyserat...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 774
M
Foder & Strö Min häst har inte slickat på sin saltsten på flera månader och jag är orolig för att hon inte får i sig tillräckligt. Jag funderar på...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: Rumpnissen
·
Hästvård Hejsan. Har en ponny som visat patella efter att jag hade köpt honom (då 1.5år och hade gått på lösdrift) så visade sig inte första...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: Emeliiu
·
Hästvård håller på att sätta i gång min 16 åriga valack efter 1 års vila.. började tömköra honom i juli och det har gått väldigt bra fram tills...
Svar
11
· Visningar
1 540
Senast: Speedway
·
Hästvård Jag har under alla mina hästår alltid drömt om att mina/min häst(ar) ska få stå i en ordentlig lösdrift. Det är min dröm att hästen min...
Svar
19
· Visningar
2 692
Senast: Rifer
·
Foder & Strö Jag bara undrar över en sak... Vi har alltid i alla tider gett vår/våra hästar Betfor av olika orsaker... Detta är vad jag liksom hört...
Svar
18
· Visningar
2 280
K
Foder & Strö Min häst är väldigt bukig, frammåt vintern går han ner väldigt mycket (så revbenen syns) men buken är fortfarande kvar. då sa en...
2
Svar
36
· Visningar
3 188
Senast: Rumpnissen
·
H
  • Låst
Hästvård Hästen jag eventuellt ska köpa kommer förmodligen inte gå igenom veterinärbesiktningen. Dumt att ens fundera på att köpa den tänker ni...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 145
Senast: Iaraphel
·
Hästvård Hur ser de ut och var sätter de sig? Min valack som jag har haft i en månad hade lite knutor under sdeln när jag köpte honom, men inget...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Snowball
·
N
Hästvård För en vecka sedan va jag inne på ATG i malmö och gjorde hältutredning. Där upptäcktes kotleds inflammation i båda fram och led...
Svar
2
· Visningar
1 123
Senast: Whoever
·
Hästvård Hej! Har ju sett i en del gamla trådar att flera av er har erfarenhet av sträckningar. Hur diagnosticerades det? Hästen är halt högt...
2
Svar
20
· Visningar
7 039
Senast: Highcat
·
Hästvård vad kan det finnas för anledningar till att en häst ändrar beteende? från att va världens coolaste, litar 100 på ägaren, gör allt man...
Svar
3
· Visningar
1 101
Senast: panzy
·
Hästvård Vad finns det för biverkningar? Ska smörja hästens hasor med DMSO i 10 dagar. Läser jag på så finns det lite info, så jag tänkte...
Svar
9
· Visningar
3 047
Senast: Fozzie
·
Foder & Strö Börjar släppa tanken på att hitta det perfekt grovfodet till mina hästar i år... Behöver hjälp med att välja ut det minst dåliga...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: ameo
·
Foder & Strö "Min" Granngård har tydligen inte detta i sitt ordinariesortiment. Och när jag bad dom ta hem så fanns det tydligen inget som hette...
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Undrar om nån har analysvärdena för Lympos kombi. Vad jag förstår rel nytt tillskott i deras sortiment. Ingen info om det på hemsidan...
Svar
2
· Visningar
2 851
Senast: HannaZ
·
Hästvård Kan de få sånt? Hur märker man det? Jag har ett sto som lite titt som tett har blodaktig urin, märker det när jag mockar. Det luktar...
Svar
4
· Visningar
2 728
Senast: Laguna
·
Hästvård Läste just att gegget (smegman) i skapet är cancerframkallande och därför bör handskar alltid användas vid rengörning därnere. Är det...
Svar
19
· Visningar
4 655
Senast: Ingridl
·
I
Foder & Strö Jag funderar på hur mycket mark man skulle behöva för att förse 2 stora hästar i medelhårt arbete med genomsnittligt näringsbehov med...
Svar
13
· Visningar
5 620
Senast: IrishDraft
·
Hästvård Jag rider en D-ponny som jag inte vet så mycket om.. Han blir väldigt lätt stressad och tar gärna upp nacken ganska så högt, när han...
Svar
5
· Visningar
1 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka