Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Har räknat foderstat så jag blir knasig men nu hittat en bra nivå. Behöver få upp proteinet utan för mkt energi (dålig kvot i höt). Med...
Svar
1
· Visningar
909
Senast: Natasja
·
L
Hästvård :banana: Behöver lite tips nu :) Vad står era hästar på? Vad tycker ni är bäst? 4 5 6
Svar
104
· Visningar
12 417
Senast: bravur68
·
Hästvård Jag skulle vilja veta om det är några av er bukare som har erfarenhet av spondylos och benpålagringar i rygg på hästar? Jag har ett...
Svar
7
· Visningar
8 703
Senast: Leah
·
M
Hästvård Hej! Jag har haft min new forest i 3,5 år och det känns som vi känner varandra rätt bra. Den senaste månaden har hon totalt tappat...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Skrutt
·
Hästvård Använder ni snösulor? Varför/varför inte? Själv använder jag inte fast han skulle behöva men har hört att dom lättare kan få hovböld... 2
Svar
27
· Visningar
3 083
Senast: Lona
·
L
Foder & Strö Jag har precis flyttat till ett nytt stall. Där har de inte vattenkopp utan bara vatten hink. Min häst har annars haft vattenhink och...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: zalmiac
·
Q
Hästvård Här kånkas det vatten till tre hästar morgon och kväll, i hink. Vatten går ut, is går in. De dricker på sin höjd ett par dl. Det är...
Svar
10
· Visningar
1 532
Senast: Rie
·
C
Hästvård Hej! Jag börjar få ångest nu, vet inte vad jag ska göra... Mitt sto är fet liksom "under magen", fattar ni? Men ändå, på sidorna...
Svar
15
· Visningar
1 973
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Ja som frågan lyder. Vilket är mest naturligast= bättre för hästen, inte så mkt "skit" i. Jag själv är ju väldigt intresserad av örter... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 616
E
Foder & Strö Hej! Jag har en gammal (21 år) nordsvensk som alltid varit väldigt het i ridningen, men i övrigt lugn och trevlig. Tidigare reds han...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: MaRomer
·
Hästvård Hur "är" det egentligen? När tycker ni de är för sent att klippa hästen? Och när är det men ska klippa igen? Tacksam för svar ...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: MagnusL
·
Foder & Strö Har fått en analys som ser ut som ngt jag aldrig sett förr. Alltså, jag förstår ínte hur jag ska utläsa den. Någon som förstår mer än...
Svar
17
· Visningar
2 859
S
Foder & Strö Hej, jag hade blivit jätteglad om någon ville hjälpa mig med min foderstat. För 3 år sedan fick min nu 13 åriga halvblodshäst fång...
Svar
11
· Visningar
2 925
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag har två stycken islandshästar, valacker 5 och 17 år, som går på lösdrift. Hästarna rids 3-5 gånger i veckan, en halv till 2 timmar... 2
Svar
31
· Visningar
2 625
Senast: Idahoe
·
Hästvård Någon som haft kolik på sitt föl eller vet hur det brukar visa sig på föl? Är det någon skillnad mot äldre hästar? En 7 månader...
Svar
4
· Visningar
2 524
Senast: Memmis22
·
I
Hästvård Hej! Idag när jag plockade ut min häst ur hagen och kände igenom henne var hennes kronranden på hennes högra bakben liite ljummen. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 284
Senast: pannkakssmet
·
Hästvård hej jag har en fråga. vad har ni för strö i eran box? är badden tjock eller är det bara ett tunt lager.?:confused: jag har spån i... 2 3
Svar
53
· Visningar
6 514
Senast: Croupier96
·
Hästvård Behöver höra era kloka tankar om vad diarré hos flertalet hästar i samma stall kan bero på. Står i ett stall där ser serveras analyserat... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 775
M
Foder & Strö Min häst har inte slickat på sin saltsten på flera månader och jag är orolig för att hon inte får i sig tillräckligt. Jag funderar på...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: Rumpnissen
·
Hästvård Hejsan. Har en ponny som visat patella efter att jag hade köpt honom (då 1.5år och hade gått på lösdrift) så visade sig inte första...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: Emeliiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka