Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kom till stallet nu i eftermiddags och skulle ta in hästen, såg att en stolpe i hagen var knäckt och att tråden hängde i marknivå, tog...
Svar
3
· Visningar
2 085
Senast: Cillen89
·
Hästvård Ja, imorgon ska jag åka och titta på en 7 årig häst som jag fallit handlöst för. Säljaren har varit mycket tillmötes gående och...
Svar
14
· Visningar
3 455
Senast: qnockout07
·
Hästvård Jag tror jag måste kasta in handduken och klippa min häst. Hon svettas på framförallt hals och bringa när vi är ute på ridtur - oavsett...
Svar
7
· Visningar
4 357
Senast: Argona
·
Foder & Strö Hej! Hur mycket tycker ni att en islänning borde få äta? Hur mycket äter era islänningar? :) Jag vet att de varierar mycket från häst...
Svar
14
· Visningar
1 947
Senast: Wippos
·
Foder & Strö Precis som rubriken antyder undrar jag när halm kan anses vara för gammal att fodra med. Om den är fräsch, inte dammar eller har...
Svar
1
· Visningar
1 552
Senast: kinne
·
Foder & Strö Alltså, om man ska ha hö eller hösilage. Hur ska man sköta fälten? Så gräs? Vilken sort? Gödsla? När ska det skördas? Olika med hö och...
Svar
6
· Visningar
1 220
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö Försökt o googlat ihjäl mig på detta men jag hittar inget!! Jag är ute efter Vetekli foder till min häst, bara vetekli inte ditten o...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: arabia
·
Hästvård Igår skulle jag och hästen iväg och hoppträna, som på varje tisdag. Men när jag gjorde iordning henne upptäckte jag att hon tappat en...
Svar
13
· Visningar
1 827
Senast: cowgirl73
·
  • Låst
Hästvård Jag såg att det fanns en tråd redan som hade den rubriken. mitt varmblod är VÄLDIGT lös i magen spec. vid ridning eller om jag är ute...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Em3li3
·
Hästvård Jag har tre hästar och skulle vilja lära mig sko dom själv,hur kan man lära sig det,vill inte sko andras hästar??
Svar
12
· Visningar
5 236
Senast: Sonic76
·
Foder & Strö Vad tycker ni medel hård träning e? Bara så jag vet hur mkt jag ska fodra min häst.
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: Worlds
·
Hästvård Jag ska börja ge min häst biotin men undrar vad ska man köpa? :crazy: Har hört så mycket om att det biotintillskottet man köper knappt...
Svar
3
· Visningar
1 549
Senast: Fjorden
·
Foder & Strö Min häst är kass i magen och det beror troligtvis att det nu blivit så lerigt i hagen att han får i sig en massa lera/jord med...
2
Svar
22
· Visningar
3 104
Senast: lobell
·
Hästvård Jag vill veta allt kring det ni med erfarenheter om det... Jag har en häst som jag misstänker det. Har inte gjort någon undersökning...
Svar
3
· Visningar
1 330
Senast: Zen
·
Hästvård Jag har försökt söka lite i gamla trådar men vet inte riktigt vad jag ska söka efter (visste knappt hur jag skulle formulera rubriken)...
Svar
6
· Visningar
1 503
H
Hästvård I januari köpte jag en varmblodsvalack född -94. Han har hela tiden varit ganska opersonlig på ett sätt, känns taskigt att säga så men...
Svar
15
· Visningar
1 859
Senast: lady_vip
·
O
  • Låst
Hästvård Det verkar ju finnas massor med tillverkare i sverige. Vilka håller bra kvalitet och så vidare. vad ställa för frågor när man ringer?
Svar
1
· Visningar
820
Senast: Boj
·
Hästvård Har ett 10-årigt gotlandsruss (hingst) som ofta börjar skaka när temperaturen kryper under nollan. Idag hade vi -5 och han gick med ett...
Svar
10
· Visningar
2 021
Senast: Sar
·
Hästvård Fick precis ett samtal från stallet om att min fölmärr (beräknad i slutet av april) står med hög feber (över 40 grader) och flytningar...
Svar
14
· Visningar
2 847
Senast: Sonic76
·
Hästvård hej min häst blev halt i våras och har nyligen blivit frisk i alla benen, ingen svullnad och inget haltande. (med undantag att hon...
2
Svar
20
· Visningar
5 218
Senast: Deha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka