Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ja det är frågan. Att köpa potatisprotein är dyrt, medans potatis är väldigt billigt i jämförelse.... Någon som vet hur mkt protein det...
Svar
16
· Visningar
3 569
Senast: pastejja
·
K
Hästvård Hej! Min häst har varit lös i magen i någon vecka nu, har börjat ge jäst och det ser ut som att det går åt rätt håll nu men det har...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Ajda
·
Hästvård lägga munkorgen på en fånghäst?? Bor i Skåneland:)
Svar
19
· Visningar
1 625
Hästvård Hittade bara gamla trådar när jag sökte, och förhoppningsvis kanske fler har fått erfarenheter sedan dess. Men har någon erfarenhet...
2
Svar
22
· Visningar
8 129
Hästvård Är det väldigt individuellt? Har i min närhet två hästar, ett sto 20 år och en val 14 år. Stoets tänder ser mycket yngre ut än...
Svar
1
· Visningar
699
Hästvård Fångdelen är jag inte intresserad av i denna tråd, räcker med att nämna det i så fall bara, men jag vill inte att det blir en ny...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
24 286
A
Hästvård När anser ni att man kan börja göra böjprov på en häst (ålder)? Hur mycket kan det påverka en yngre häst om man böjer för kraftigt...
2
Svar
20
· Visningar
4 299
Senast: Görel
·
Hästvård Ena min häst har börjat blivit lite lös i magen och bajset börjar lukta lite illa, lite surt eller vad man ska säga. Vet inte alls vad...
Svar
13
· Visningar
2 082
Senast: Limelight
·
  • Låst
Hästvård En kompis till mig diskuterade storleken på sin 3-åriga D-ponny med sin (barnens) tränare, för risken finns att ponnyn växer över...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 670
Senast: coari
·
L
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon kan ha några funderingar angående något min ponny fått på insidan av bakbenen.. Det började med att jag...
Svar
5
· Visningar
3 729
Senast: Lurvig
·
W
Foder & Strö Sitter här och försöker knåpa ihop en vettig foderstat. Är ganska grön på det där med foderstatsberäkningar men tror mig ha fått...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: WithTeeth
·
E
Hästvård Min unghäst 09.a har nyss fått konstaterat Anaplasma. Fick provsvaret från SVA idag, som visade förhöjda värden. Han är dock redan...
Svar
1
· Visningar
905
Senast: Gabriol
·
J
Hästvård Upptäckte mitt sto för en liten stund sedan att hon låg ute i snön och såg väldigt trött ut , kisade med ögonen och verkar andas som...
2
Svar
28
· Visningar
5 430
Hästvård Jag har efter en lång utredning fått diagnosen headshaking på mitt hbl sto:cry:. Dock behövs vidare utredningar för att försöka ta reda...
Svar
4
· Visningar
1 354
Senast: Fredrika B
·
Foder & Strö Hej! Min häst behöver bantas:grin: Han rids 6 dagar i veckan och det är mellan 1- 1 1/2 timme per gång. Han är perfekt i hullet...
Svar
7
· Visningar
1 302
Senast: Taz
·
L
Hästvård Min ettåring har haft rasp på båda bakbenen sen i somras. Kom hem från lösdriften förra veckan, och den har varken blivit bättre eller...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Fozzie
·
E
Hästvård Har en 09.a som är inne på sitt 7.e dygn med feber. Han ligger på 38.7-38.8. Står och svettas i boxen om nätterna. Äter och...
Svar
4
· Visningar
2 836
Senast: Explorina
·
Hästvård Hej! Har lite frågor angående hel klippning=) Jag har hel rakat min islandshäst i början av okt, eller jag har lämnat en bit där sadel...
Svar
13
· Visningar
1 276
Senast: Gimlan
·
Hästvård Jag har tidigare provat att ha snowgrips på hästen och han har blivit halt efter några dagar runt om när vi har skott med snowgrips. Nu...
2
Svar
25
· Visningar
6 052
Senast: zesel
·
Hästvård Jag skulle vilja ha lite kloka råd från erfarna hästmänniskor :) Jag har ett litet problem, min ponny, en new forest svettas ngt...
2
Svar
25
· Visningar
2 997
Senast: hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka