Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har nu 2 dagar i rad fått väldigt intensiv andning efter ridning, som om hon hypervetilerade. Det hela är ganska obehagligt...
Svar
8
· Visningar
3 401
Senast: lady_vip
·
Hästvård Kan man endast genom longering påvisa knäledsinflammation? Visserligen bedövades leden och då rörde hon sig bättre. Finns det inget...
Svar
10
· Visningar
1 635
Senast: Casacha
·
Hästvård Det börjar nu dra ihop sig till vaccination. Grejen är den att min häst idag är fullt vaccinerad enligt konstens alla regler mot...
2
Svar
21
· Visningar
2 315
Senast: Korven
·
H
Hästvård Jag blir tokig. Har skaffat mej en ny häst. Den är helt underbar. Men hon rör till så i sin box. Det ligger avföring och urin överallt...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: -Catherine-
·
Foder & Strö Jag undrar om någon vet om man kan köpa alla fyra sädesslagen (korn, havre, vete och råg) på granngården säckvis?:) Korn och havre vet...
Svar
5
· Visningar
1 802
Senast: ElinPelin
·
Hästvård Hej! Tycker ofta att sadeln glider lite på snedden på senaste, och har känt lite på ryggen och konstaterat att jag tror att min hästs...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: sthu
·
K
Hästvård Min häst trampade för några veckor sedan på en sten och fick en liten, liten spricka i sulan. Hovis kom ut och kollade på det och han...
Svar
5
· Visningar
1 144
Senast: CeciliaT
·
Foder & Strö Jag köpte ett sto för ca 6mån sedan. Vi red och körde mkt och hon var i god kondition, sedan skadade hon sig i hagen och blev halt, när...
Svar
16
· Visningar
1 923
Senast: Limelight
·
Hästvård Har 3 hästar som alla har haft problem med fång för några år sedan,vågar man släppa ut dem nu i en hage med mycket gräs,kan ju inte...
Svar
12
· Visningar
1 619
Senast: Leoni
·
Hästvård Hej Kära Bukare! Tänkte bara snacka med er lite om gallor. Det är som så, att min stora polle har rätt lätt för att få gallor på...
Svar
10
· Visningar
1 755
Senast: Weeazel
·
Hästvård Min häst blev förmodligen sparkad i torsdags,har ett litet sår på framknät. Nu har han blivit jättesvullen,vad beror det på...
Svar
7
· Visningar
3 359
Senast: Alexandra_W
·
L
Hästvård har en c-ponny på 18 år som har blivit väldigt stel, men inte halt. funderar på om det kan vara spatt? va tror ni?
Svar
4
· Visningar
833
Senast: AlinaT
·
Hästvård Behöver någon annans synpunkter. Min häst ska klippas i år dock vet jag inte vilken klippning jag ska göra då och bestämer jag mig för...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Eme_liie
·
S
Hästvård Visste inte var jag skulle sätta tråden, men undrar om någon vet var man kan köpa eller hur man lätt kan göra större hökassar (större än...
Svar
10
· Visningar
2 284
Senast: DarkInNight
·
P
Hästvård Min hästs ena framben har vart svullet nu ett tag, kotleden och kotan är tjockare än det andra benet samt att hon är lite svullen på...
Svar
2
· Visningar
753
Foder & Strö Nu måste jag få hjälp, har en 20-årig islandsvalack som alltid varit mer eller mindre fet hela livet, är ett födogeni :grin: Nu har han...
Svar
11
· Visningar
1 400
A
Hästvård Symptom: För en vecka sedan allt kortare steg vid ridning för att nu knappt kunna gå med bakbenen. Vetrinärer kommer dit och sticker...
Svar
8
· Visningar
1 685
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Har en uträknad foderstat som efter många om och men går ihop sig och har varit lite trixig då vi har mkt lågt protein värde i...
Svar
4
· Visningar
1 091
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Ger min unghäst pelleterade mineraler då han behöver lite mer än vad han får i sig via grovfodret (får inget kraftfoder, bara ca 200g...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: Antiqua
·
I
Hästvård Nu är det så att jag har ett litet hbl som lägger en så himla fin polarpäls varje år så i år har jag införskaffat en klippmaskin och har...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: Vita_N_6520
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka