Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Jag har undrar vad det kan vara för fel på min förra häst? Hon var min under några år, och märkte då inget fel på henne öht. Men red...
Svar
10
· Visningar
1 631
Senast: Speedway
·
Hästvård Har en islänning och en shettis som jag har haft många år tillsammans båda hae eksem och kliar sig alltså hela sommaren.Har köpt en till...
Svar
4
· Visningar
1 685
Senast: Boj
·
C
Hästvård Hej, min nordis på 12 år åkte igår in på klinik. Veterinär efter behandling på plats tyckte förstoppningen var så kraftig och skickade...
Svar
2
· Visningar
2 039
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har en kort fråga, undrar hur många som brukar stretcha sin häst efter ridning? * Gör ni det efter varje ridpass? Även om ni bara...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Bewildered
·
Q
Hästvård Varför får hästar hängbuk när de har proteinbrist?
Svar
1
· Visningar
956
Senast: wrangler
·
S
Hästvård Idag på eftermiddagen när vi kom till stallet stod vår ena häst längst bort i hagen och bara skakade. Han hade ätit lunch för ett par...
Svar
15
· Visningar
2 199
Senast: sannaaah
·
Foder & Strö Vår ena ponny har blivit tvärmager nu då kylan kom och i samband med att vi rakade henne. :cry: Hon är avmaskad och dessutom pigg...
Svar
12
· Visningar
12 672
Senast: mackan
·
Hästvård Jag har lite funderingar över tornutskotten, är inte direkt duktig på sådant. Om ett tornutskott ligger lite fel och en kiropraktor...
Svar
14
· Visningar
2 104
Senast: Rumpnissen
·
T
Hästvård Hej! Jag veterinärbesiktigade min häst häromdagen och han visade 1 grad hälta i höger bakben efter böjprov. Han visade ingen hälta alls...
Svar
11
· Visningar
1 662
Senast: qnockout07
·
M
Hästvård jag har en 5 åring häst som jag tävlar hoppning med. I maj det här året så gick vi omkull på en träning och efter det så påvisade hon...
Svar
3
· Visningar
2 447
Senast: qnockout07
·
Hästvård det borde ju vara varje hästägares dröm att hästen får leva ett bra liv och sedan dö lugnt och stilla i hagen, men hur vanligt är det?
Svar
2
· Visningar
1 246
Senast: Comfort
·
Foder & Strö Hö för häst Fodermedlets sammansättning.....................|Per kg foder| Per kg ts Torrsubstans... 2
Svar
21
· Visningar
1 867
Senast: ameo
·
H
Foder & Strö Tänkte att jag kunde få lite info här. Har ett dräktigt sto med föl vid sidan. Jag funderar på vilket kraftfoder som lämpar sig bäst...
Svar
5
· Visningar
1 351
Senast: Kellie
·
Hästvård Vet inte vilket forum det skulle passa i, så fick bli här: Som frågan lyder, kan hästar äta kött/protein, men är bara inte i behov av...
Svar
9
· Visningar
8 943
Senast: Glimfeather
·
Hästvård Min häst har nu 2 dagar i rad fått väldigt intensiv andning efter ridning, som om hon hypervetilerade. Det hela är ganska obehagligt...
Svar
8
· Visningar
3 404
Senast: lady_vip
·
Hästvård Kan man endast genom longering påvisa knäledsinflammation? Visserligen bedövades leden och då rörde hon sig bättre. Finns det inget...
Svar
10
· Visningar
1 637
Senast: Casacha
·
Hästvård Det börjar nu dra ihop sig till vaccination. Grejen är den att min häst idag är fullt vaccinerad enligt konstens alla regler mot... 2
Svar
21
· Visningar
2 315
Senast: Korven
·
H
Hästvård Jag blir tokig. Har skaffat mej en ny häst. Den är helt underbar. Men hon rör till så i sin box. Det ligger avföring och urin överallt...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: -Catherine-
·
Foder & Strö Jag undrar om någon vet om man kan köpa alla fyra sädesslagen (korn, havre, vete och råg) på granngården säckvis?:) Korn och havre vet...
Svar
5
· Visningar
1 802
Senast: ElinPelin
·
Hästvård Hej! Tycker ofta att sadeln glider lite på snedden på senaste, och har känt lite på ryggen och konstaterat att jag tror att min hästs...
Svar
11
· Visningar
1 390
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka