Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min hjärna vill inte fungera. Jag skyller på min sköldkörtel! Om ett lusern innehåller 160 g smrp/kg så betyder det att ett kg av...
Svar
14
· Visningar
1 287
Senast: wrangler
·
P
Hästvård alternativa behandlingsmetoder, lära sig mer om rörelseapparaten, hästens kropp, träning osv. Det finns en del utbildningar att söka...
Svar
5
· Visningar
1 358
Senast: persika
·
Foder & Strö Hur gör ni när ni ska "fixa ihop" en ny foderstat till hästen. Jag ska snart köpa häst (ha på foder först) och jag vill veta vilket...
Svar
2
· Visningar
704
C
Hästvård Hej! Hoppas på att någon kunnig kanske läser detta, då jag skulle behöva lite tips och råd. För en vecka sedan, (efter en...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: pemi
·
Hästvård Satt på en föreläsning med en veterinär härom veckan och hon tipsade om att man kunde använda vanlig anti inflammatorisk salva för...
2
Svar
32
· Visningar
5 872
Senast: Alexandra_W
·
A
Hästvård Har en fjording på drygt 3 år som idag inte riktigt kan tugga sitt hö. Han tuggar men spottar ut det i små "bollar". Veterinären har...
Svar
18
· Visningar
3 866
Senast: _Andersson
·
Foder & Strö Hej! Har ingen unghäst (än) men är lite nyfiken: Hur fodrar ni era unghästar? Många halv/varmblod får ju speciella...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Arwen
·
Hästvård Någon som vid blodprov kollat halten av triglycerider på sin fånghäst/ f d fånghäst? Läste i en uppsats att hästar som haft fång har...
Svar
11
· Visningar
2 388
Senast: devere
·
Hästvård Undrar lite vad det kan vara! Min häst har haft det ganska länge, en fyraåring. Hon är vanligtvis inte varm och det är som mjuk...
Svar
8
· Visningar
2 957
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
Hästvård Min ponny är stel i gången. Ömmar lite på hårt underlag. Har svårt att vända sig tvärt. Fång tänker jag. Men....... Ponnyn är också...
Svar
10
· Visningar
1 288
Senast: Piraja
·
Hästvård hej min vallack är svullen i bakbenen på morgonen när jag tar ut honom. jag försöker ha dom ute så länge som möjligt om dagarna.runt...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: timme
·
E
Hästvård hej på er !:) I maj i år så bytte jag hovlagare för att jag hörde att han skulle vara så himla bra till ett bra pris mm.. Det gick...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Nanook
·
Foder & Strö det här med vitaminer är lite av en djungel, och så är det ganska dyrt tycker jag. mina äter mustangs vitaminer, 10 kg för runt...
Svar
18
· Visningar
7 332
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Jag har precis lånat ut min häst på foder och tänkte att jag skulle hjälpa dom med foderstaten. Fick analysen på deras hö och den har en...
Svar
18
· Visningar
1 549
Senast: mahlmt
·
Hästvård Ska åka in i morgon med mitt fullblodsto som blivit opererad insidan av karpus för knappt två veckor sen. Suturerna har släppt och...
Svar
15
· Visningar
3 963
Senast: gylle
·
Hästvård Min häst har förmodligen fått ett ormbett. Bettet sitter vid armbågen, och man ser relativt tydligt de 2 tänderna. Det är rejält...
Svar
4
· Visningar
3 055
Senast: Kellie
·
Hästvård *förlåt att det blev lite långt* Ända sen jag köpte min häst har hon inte gillat att bli lämnad själv i hagen. Hon far runt i galopp...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: Laguna
·
Hästvård Hej! Köpte ett kallblodssto för ca fem månader sen, hade aldrig tränats eller tävlats på travet enligt uppgift, är bara promenadkörd...
2
Svar
25
· Visningar
3 297
Senast: Lavinia
·
Hästvård Fick hem min d-ponny från betet för 1,5 mån sedan. Magen har varit lite i olag mest hela tiden sen dess. Inte så att det sprutar men...
Svar
8
· Visningar
1 686
Senast: Aaricia
·
M
Hästvård Mitt varmblods sto slänger med huvudet mot sin bringa, det känns som om att de är något som är irriterande. Jag har kollat ryggen, har...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Lillan09
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka