Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fick höra igår att det går rykten om att hovslagare från och med årsskiftet ska fylla i hästens pass varje gång den är verkad eller...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 523
Hästvård Har någon gång hört att om kor får för lite kalk får de gryniga klövar, är det likadant med hästar, klövhorn som hovhorn?!
Svar
8
· Visningar
1 476
I
Hästvård Uppäckte ikväll när jag var ute och borstade av min häst att hon verkade irriterad. När jag tryckte på magen och höll på och borsta...
Svar
9
· Visningar
1 408
Senast: idyfixen
·
Hästvård När jag plockade in min 5-åring från hagen på söndagkväll var han väldigt halt på vänster bak, ville inte riktigt trampa ner ordentligt...
Svar
10
· Visningar
3 354
Senast: bapro
·
Hästvård Hur ofta verkar ni era hästar? Ni som har hästarna skodda, hur ofta skos dem? Hur många har hästar som rids, men som inte är skodda...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 378
Senast: Anettejt
·
Hästvård Pållen är helklippt sen 3 veckor tillbaka, och nu svettas han igen, dvs klippningen höll lite mer än 2 veckor. Nu hade jag inte blivit...
Svar
11
· Visningar
1 776
Senast: Gravinda
·
Foder & Strö Jag är lite nyfiken på hur ni alla fodrar grovfoder. Löshö/småbal/rundbal/fyrkantsbal? Väger ni och portionerar ut eller ställer ni...
2
Svar
21
· Visningar
2 690
Senast: Elina8
·
I
Hästvård Fått en onödig kommenar på min blogg idag. Tjejen i fråga (som jag vet vem de är, men hon var "anonym") skrev: varför raka en häst som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 395
Senast: Lillan09
·
E
Hästvård Behöver kreativa råd! Tog hem en häst för två och ett halvt år sen, då 17 år gammal, från ett ridskoleliv. Krubbitare med regelbundna...
Svar
19
· Visningar
3 122
Senast: TinyWiny
·
Hästvård andvänder ni linimentet före ridning eller efter?
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: axel
·
Foder & Strö Vad är rekommenderad maxgiva när det gäller sojaprotein som komplement att få upp en låg protein nivå i grovfodret? Tacksam för svar så...
Svar
18
· Visningar
2 006
Senast: pastejja
·
S
Hästvård Vet någon var man kan köpa sojaolja. Vi har bra proteinvärde men behöver höja energin lite. Ska visst vara bäst med sojaolja. Kraft har...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: Speedway
·
D
Hästvård Finns säkert 1000 trådar om detta men tänkte jag gör en ändå.. Min häst har mugg & jag vet inte hur jag ska få bort det! :( har...
2
Svar
28
· Visningar
4 244
Senast: Lillan09
·
Hästvård Behöver lite snabba tanker från er här. Hovslagaren kommer om några timmar och vi har diskuterat att sätta sulor fram på min häst...
2
Svar
28
· Visningar
5 232
Senast: Avel
·
Foder & Strö Finns det nåt tillskott som är bra för en äldre häst som börjat bli lite stel i leder och muskler?
2 3
Svar
50
· Visningar
9 335
Senast: Cavarella
·
Hästvård Jag var och köpte descutan igår då ja läst i en tråd att hibiscsrub är bra att tvätta med. Enligt apoteket är descutan samma sak och har...
Svar
2
· Visningar
2 418
Senast: sommarvind
·
Hästvård Jag undrar om det som kallas eksem finns i olika varianter? Är alla eksem tex vätskande eller kan det vara mjälligt/torrt och ändå vara...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Boj
·
Foder & Strö Vad ska era hästar äta i höst? Min ska ha fri tillgång på hösilage, avvaktar just nu på analysen för att se om/hur mkt kraftfoder...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 899
Senast: Rumpnissen
·
T
Foder & Strö Hej! Jag har en fråga ang. foder.. Har en tjock d-ponny på ridskolan som endast får 2 kg hösilage varje dag. Är inte det lite lite...
Svar
8
· Visningar
1 528
Senast: lobell
·
P
Hästvård Efter att ha sett någon info film om vilka skador bettet gör i hästens mun har jag blivit riktigt rädd.. Nu har min häst vanligt tre...
2
Svar
23
· Visningar
2 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka