Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag är ny här på buke så jag är inte så hemma än och vet inte om tråden ligger på rätt kategori, men om inte så får moderaterna...
Svar
7
· Visningar
972
Senast: sassas
·
Hästvård Här har det legat på minus i stort sett hela dygnet i ca en vecka,ligger lite lite snö fläckvis. Är nån enstaka plus på dagen. Men har...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 275
Senast: Buck
·
E
Hästvård Vet inte om tråden ligger fel, men provar här. Hur gör ni nu när det börjar bli kallt ute med vattnet? Vi har väldigt kallt vatten i...
2
Svar
26
· Visningar
4 373
Senast: Kellie
·
A
Hästvård Känner en kvinna som har en ardenner, ardennern har haft en del olika ryttare genom åren, ryttarna har varit ungdomar mest som bara...
Svar
16
· Visningar
2 543
Senast: Aramica
·
M
Hästvård Pållen ska bli klippt andra gången för hösten imorgon :), har dock aldrig klippt benen på honom vilket vi ska göra denna gång. Är det...
Svar
15
· Visningar
2 438
Foder & Strö Var förbi granngården häromdagen och sprang förbi saltstenar med smak :crazy: Jag brukar inte vara på granngården så ofta så detta har...
Svar
4
· Visningar
1 749
Senast: lobell
·
Foder & Strö vilket märke skulle ni rekommendera? Krafft? ej lucern eller soja...
2
Svar
20
· Visningar
1 725
Senast: Soffan74
·
P
Foder & Strö Jag har lite funderingar om det inte är för mycket finlir i utfodringen av hästar nuförtiden? Jag har talade nyligen med en pensionerad...
Svar
18
· Visningar
1 716
Senast: Paavo
·
Hästvård Jag har blivit erbjuden att överta en helt underbar minishettis, sto. Fantastisk individ, dock har hon diverse åkommor som jag inte...
2
Svar
20
· Visningar
2 459
Hästvård någon som har någon bra artikel eller avhandling om hur hästens lungor fungerar? Har spader på min syster som jag delar stall med. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 477
Senast: rachan
·
A
Foder & Strö Jag lyckas verkligen inte få hjärnan att greppa detta med vad som är bra, dåligt och kvoter mot varandra vad gäller grovfodret. Någon...
2
Svar
21
· Visningar
2 414
M
Hästvård Bästa balansen? nån som har nått tips?
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
Hästvård Ponnyn med det enorma tålamodet och det soliga humöret börjar få nog av boxvilan.. Jag kan inte klandra honom, han är fyra år gammal...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 701
Senast: Sonic76
·
T
Foder & Strö Jag har nu 2 stycken shetlandsponny på gården. Jag undrar vad ni ger era shetlandsponny? Motioneras lätt några dagar i veckan! Tack på...
Svar
13
· Visningar
3 436
Senast: arabia
·
Hästvård Vore kul att se lite bilder på era hästar med stubbman! Släng in allt ni har och lite till:) Jag är så sugen på att ta fram saxen, men...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
12 922
Senast: bigganl
·
Hästvård Har ett par halvblod som går ute halva dygnet och står i utebox andra halvan. Så det är ju i princip lika kallt om inte lite kallare för...
Svar
6
· Visningar
1 881
Senast: Equilina
·
Hästvård Var in till veterinären idag och kollade igenom min hästs ben. Det visade sig att hon hade en liten hovbensrotation på båda frambenen...
Svar
6
· Visningar
1 690
Senast: Piek
·
Foder & Strö Tänkte be om lite tips här. Min häst är opererad för tre veckor sedan och fick i fredags förstoppning, ganska allvarlig sådan, till...
Svar
5
· Visningar
1 580
Senast: Boerperd
·
C
  • Låst
Hästvård Hästen jag har på foder fick sandkolik i lördagskväll. Veterinären var ut och gav smärtstillande. Nu är det då 4 dygn sen dess och han...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
12 815
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Sökte men hittade inte något som hjälpte, har jag missat någon tråd - länka gärna! Nu är det så att min häst står på fri tillgång...
Svar
15
· Visningar
1 787
Senast: muppia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka