Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag undrar om någon vet om MSM kan orsaka förstoppninskolik, hästen hade ätit det i typ 10 dagar eller nåt, hade gått ner från 2 mått om...
Svar
14
· Visningar
3 601
Foder & Strö Fick just svar på analysen av grovfodret. TS: 64% MJ 7,3 Smrp 49g Ca: 2,5g P: 1,6g Mg: 1,0g Hästen väger 600kg är just nu...
Svar
4
· Visningar
1 133
Senast: Blomskan
·
Hästvård Hej, Har just upptäckt att min hyffsat nya häst har som en liten liten sårskorpa på kotan under hovskägget, på alla fyra hovarna. Kan...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: skjona
·
Hästvård Måste säga att jag aldrig fattat uttrycket att hästen har "torra ben". Hur ser/ känner man det?
Svar
5
· Visningar
1 728
Foder & Strö Vet inte om det här egentligen skall ligga i foderforumet men det rör ju islandshästar så jag postar det här. Vi diskuterade... 2 3
Svar
43
· Visningar
6 654
Senast: Lona
·
Foder & Strö Har ett sto som på mornarna är svullen i alla 4 ben o lite varm (ben och fötter). Hon är absolut inte ovillig att röra sig, känns som... 2
Svar
20
· Visningar
7 029
P
Foder & Strö Vi ger hö i hagen till hästarna. Nu lägger vi det på en pall med 2 pallkragar men en avhästarna kör bara ner huvudet och bökar runt så...
Svar
3
· Visningar
1 434
Senast: mackan
·
Hästvård Har försökt söka men hittar inte riktigt svar på min fråga eller snarare lite olika svar:crazy: Räknar som en idiot på alternativet... 2
Svar
28
· Visningar
7 587
Senast: moon
·
Hästvård Hej! Jag är ny på detta forum och har förstått att här finns många kunniga hästmänniskor att konsultera:). Iallafall så har jag en...
Svar
7
· Visningar
1 640
Senast: Bakam
·
H
Hästvård Hur många/tjocka tæcken har ni på era hæstar vid hur många grader? Ær helt ny på detta med tæcken. Just nu går min hæst med helt...
Svar
8
· Visningar
1 187
Senast: Cillen89
·
K
Hästvård Drar historian snabbt Våran häst har blivit behandlat av equiterapeut i sommar/höst då han varit sne i ryggen. Det gjorde att han...
Svar
8
· Visningar
6 421
Senast: Kid
·
Hästvård Hej! Min lilla islänning har böjveckseksem på båda frambenen. Det är torrt och "fnasigt" samt är svårt att få bättre. Har testat med...
Svar
3
· Visningar
1 516
Senast: teambluestars
·
Hästvård Behöver lite brainstorming ang min hästs manke... Fullblod med Jättemanke. Rids med utprovade sadlar med correctionpad för att skona...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: sofie_callmer
·
S
Hästvård Min häst har busat i hagen och skadat sig på ena benet, ganska ytligt sår, men han är ganska svullen i benet och svullnaden har knappt...
Svar
7
· Visningar
4 284
Senast: sofie_callmer
·
Hästvård Hej! Jag är ny här på buke så jag är inte så hemma än och vet inte om tråden ligger på rätt kategori, men om inte så får moderaterna...
Svar
7
· Visningar
972
Senast: sassas
·
Hästvård Här har det legat på minus i stort sett hela dygnet i ca en vecka,ligger lite lite snö fläckvis. Är nån enstaka plus på dagen. Men har... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 275
Senast: Buck
·
E
Hästvård Vet inte om tråden ligger fel, men provar här. Hur gör ni nu när det börjar bli kallt ute med vattnet? Vi har väldigt kallt vatten i... 2
Svar
26
· Visningar
4 373
Senast: Kellie
·
A
Hästvård Känner en kvinna som har en ardenner, ardennern har haft en del olika ryttare genom åren, ryttarna har varit ungdomar mest som bara...
Svar
16
· Visningar
2 545
Senast: Aramica
·
M
Hästvård Pållen ska bli klippt andra gången för hösten imorgon :), har dock aldrig klippt benen på honom vilket vi ska göra denna gång. Är det...
Svar
15
· Visningar
2 442
Foder & Strö Var förbi granngården häromdagen och sprang förbi saltstenar med smak :crazy: Jag brukar inte vara på granngården så ofta så detta har...
Svar
4
· Visningar
1 751
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka