Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Funderar på en av våra hästar. Han har satt ordentligt med vinterpäls redan, men fäller så väldigt mycket samtidigt? Tycker inte att...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: p_c
·
C
Foder & Strö och att jag inte ska ge något proteintillskott. Han som jag köper ensilaget av är jättetrevlig och tillsmötesgående men han verkar inte...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: Cosmic
·
Foder & Strö Jag ska nu flytta till ett nytt stall, där det ingår havre, havrekross, kornkross, betfor, mineraler samt hösilage. Har lite problem att...
Svar
14
· Visningar
1 516
Senast: kolfinnur
·
M
Hästvård Ja som rubriken säger, måte man ha aluminium platta emellan hoven och sulan om man skor med PG-sula? Jag gillar inte riktig tanken...
Svar
15
· Visningar
1 915
Senast: axel
·
B
Hästvård För fyra dagar sedan när vi skulle morgon fodra hästarna möttes vi av en hemsk syn. Min ponny såg ut som en flodhäst i ansiktet. Svullen...
Svar
10
· Visningar
1 379
Senast: Xenon
·
M
Foder & Strö I stallet där jag har min häst finns det 4 hästar som får hösilage. Hur mycket bör man fodra dom när de går ute dygnt runt? Det finns...
Svar
4
· Visningar
1 268
Senast: wrangler
·
B
Hästvård Boots till barfotahästar ! Erfarenheter, åsikter och fakta önskas! Räknar med att det är fler än jag som har svårt att välja...
Svar
12
· Visningar
3 922
Senast: Lella
·
Hästvård Har lyckligtvis aldrig någonsin råkat ut för lymfangit, så min erfarenhet är milt sagt begränsad. Har dock sett bilder på klassiska...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
26 793
Senast: ridtravare
·
F
Hästvård Nu vet jag inte om den här tråden hamnar rätt, men... Mitt Islandsto har tappat muskler när en kompis lånade henne en period, jag tror...
Svar
15
· Visningar
1 488
Senast: fotis
·
A
Hästvård Vad ska jag göra? Min man upptäckte henne för en halvtimma sen då hon stod och levde runt i foderrummet, havre överallt, jag vet inte...
2
Svar
20
· Visningar
3 722
Senast: Aia
·
Hästvård Borstade mitt femåriga halvblodssto och skulle kratsa hovarna. Helt plötsligt skulle hon inte lyfta vänster bak, stod som fastvuxen. När...
Svar
1
· Visningar
2 230
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Hej! Har precis fått hem en ny häst som mestadels under sommaren bara stått i en skogshage och skrotat. Fd ridskolehäst som aldrig...
Svar
8
· Visningar
2 534
Senast: Tillis
·
Foder & Strö HUR räknar man om foderenheter till smrp? Sitter och tittar på proteinfoder, hittade ett som har 1,11 fe/kg TS. MJ var 12,6. Vad...
Svar
4
· Visningar
1 492
Senast: Natasja
·
N
Hästvård jag har bara skott med travskosöm, E4. Vad har man till ridskor?
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: NothingsOver
·
Hästvård Har ett Shetlandssto på 16 år som aldrig tidigare haft fång men fick tidigt i våras. Hon blev ganska snabbt bättre vid behandling och...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: Elaine
·
Hästvård Har ni kastrerat era -09 än? Är rädd att min ska bli ännu slöare än vad han är. Vad har ni för erfarenheter?
Svar
5
· Visningar
935
Senast: Explorina
·
J
Hästvård Har köpt en till shetlandsponny:laugh: Men hon svettas tydligen mycket så ska raka henne, spårrakning tänkte jag men detta med...
Svar
12
· Visningar
1 366
Senast: Luna10
·
T
Hästvård Hej! Jag har en travare som har en väldigt fin man och är ganska lång. Den går precis nedanför halsen. Denna hästen går på lösdrift året...
2
Svar
25
· Visningar
2 841
Senast: Sammet
·
T
  • Låst
Hästvård Min häst blev kollad för en vecka sen då jag misstänkte hälta på min häst och hon kom ut till gården. Först ville hon se hästen gå på...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
20 294
Senast: Blomskan
·
P
Foder & Strö Jag har en två hästar: En shettis och en connemara. Idag får dom hö 3 ggr per dygn. Dom får inget kraftfoder som det är nu. För att...
Svar
6
· Visningar
1 254
Senast: Paavo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Stora shoppingtråden III