Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö vilket märke skulle ni rekommendera? Krafft? ej lucern eller soja... 2
Svar
20
· Visningar
1 726
Senast: Soffan74
·
P
Foder & Strö Jag har lite funderingar om det inte är för mycket finlir i utfodringen av hästar nuförtiden? Jag har talade nyligen med en pensionerad...
Svar
18
· Visningar
1 720
Senast: Paavo
·
Hästvård Jag har blivit erbjuden att överta en helt underbar minishettis, sto. Fantastisk individ, dock har hon diverse åkommor som jag inte... 2
Svar
20
· Visningar
2 461
Hästvård någon som har någon bra artikel eller avhandling om hur hästens lungor fungerar? Har spader på min syster som jag delar stall med. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 478
Senast: rachan
·
A
Foder & Strö Jag lyckas verkligen inte få hjärnan att greppa detta med vad som är bra, dåligt och kvoter mot varandra vad gäller grovfodret. Någon... 2
Svar
21
· Visningar
2 417
M
Hästvård Bästa balansen? nån som har nått tips?
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
Hästvård Ponnyn med det enorma tålamodet och det soliga humöret börjar få nog av boxvilan.. Jag kan inte klandra honom, han är fyra år gammal... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 702
Senast: Sonic76
·
T
Foder & Strö Jag har nu 2 stycken shetlandsponny på gården. Jag undrar vad ni ger era shetlandsponny? Motioneras lätt några dagar i veckan! Tack på...
Svar
13
· Visningar
3 437
Senast: arabia
·
Hästvård Vore kul att se lite bilder på era hästar med stubbman! Släng in allt ni har och lite till:) Jag är så sugen på att ta fram saxen, men... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
12 922
Senast: bigganl
·
Hästvård Har ett par halvblod som går ute halva dygnet och står i utebox andra halvan. Så det är ju i princip lika kallt om inte lite kallare för...
Svar
6
· Visningar
1 881
Senast: Equilina
·
Hästvård Var in till veterinären idag och kollade igenom min hästs ben. Det visade sig att hon hade en liten hovbensrotation på båda frambenen...
Svar
6
· Visningar
1 690
Senast: Piek
·
Foder & Strö Tänkte be om lite tips här. Min häst är opererad för tre veckor sedan och fick i fredags förstoppning, ganska allvarlig sådan, till...
Svar
5
· Visningar
1 580
Senast: Boerperd
·
C
  • Låst
Hästvård Hästen jag har på foder fick sandkolik i lördagskväll. Veterinären var ut och gav smärtstillande. Nu är det då 4 dygn sen dess och han... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
12 829
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Sökte men hittade inte något som hjälpte, har jag missat någon tråd - länka gärna! Nu är det så att min häst står på fri tillgång...
Svar
15
· Visningar
1 788
Senast: muppia
·
Hästvård I förrgår hittade jag (vad jag gissar är) proteinknölar/härsäcksinflamation på ena sidan av min hästs rygg. De 4 ärt-stora knölarna...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: Comfort
·
Hästvård Har fått en ny inackorderings gäst och idag är hennes första dag ute i hennes nya hem. Såg nyss att hon fått ett sår jämnt ovanför kotan... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 762
Senast: mackan
·
Hästvård Visste inte om jag skulle lägga den här eller på ridning, men det kändes mer omfattande att lägga den här. Jag har en 21-årig...
Svar
8
· Visningar
1 831
Senast: Elina8
·
D
Hästvård Hej! Min häst har blivit svullen i sitt ena bakben på grund av lindrig mugg. Han visar inga tecken på obehag eller hälta. Min...
Svar
6
· Visningar
1 202
Senast: pemi
·
Hästvård Den årliga istiden närmar sig, och min hittills oskodda häst ska få skor fram i morgon. Nu funderar jag på hur jag ska göra med broddar...
Svar
6
· Visningar
1 338
Senast: Andorra
·
Foder & Strö Kommer få ge (beroende på hö) 20-30 gram kalk i foderstaten i vinter. Har tyvärr ingen våg som tar så små vikter. Någon som kanske vet...
Svar
2
· Visningar
1 226
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Klippmaskin
  • Guldfasanerna