Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I förrgår hittade jag (vad jag gissar är) proteinknölar/härsäcksinflamation på ena sidan av min hästs rygg. De 4 ärt-stora knölarna...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: Comfort
·
Hästvård Har fått en ny inackorderings gäst och idag är hennes första dag ute i hennes nya hem. Såg nyss att hon fått ett sår jämnt ovanför kotan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 762
Senast: mackan
·
Hästvård Visste inte om jag skulle lägga den här eller på ridning, men det kändes mer omfattande att lägga den här. Jag har en 21-årig...
Svar
8
· Visningar
1 831
Senast: Elina8
·
D
Hästvård Hej! Min häst har blivit svullen i sitt ena bakben på grund av lindrig mugg. Han visar inga tecken på obehag eller hälta. Min...
Svar
6
· Visningar
1 202
Senast: pemi
·
Hästvård Den årliga istiden närmar sig, och min hittills oskodda häst ska få skor fram i morgon. Nu funderar jag på hur jag ska göra med broddar...
Svar
6
· Visningar
1 338
Senast: Andorra
·
Foder & Strö Kommer få ge (beroende på hö) 20-30 gram kalk i foderstaten i vinter. Har tyvärr ingen våg som tar så små vikter. Någon som kanske vet...
Svar
2
· Visningar
1 226
Senast: Equilina
·
Hästvård Hej! För 5 veckor sedan fick min häst, ett 6-årigt quartersto, en spark över vänster bakben som orsakade ett fult och djupt jack...
Svar
19
· Visningar
5 466
L
Hästvård Min häst blev skodd idag, han är helt förjävlig rent ut sagt. Bara slänger sig. Drar sönder uppbidningen. Vad ska ja göra? Hovisen säger...
2
Svar
25
· Visningar
4 547
Senast: Lillan09
·
Foder & Strö Ja frågan är som rubriken, hur mycket smrp. innehåller rapskakan? Jag gjorde en sökning o fann en länk från HH, där det uppgavs att...
Svar
3
· Visningar
1 273
Senast: pastejja
·
C
Hästvård Hej! Varje vinter när min häst satt sin vinterpäls så får hon skav efter sadeln. Alltid på samma ställe. Precis bak vid putan. Fast på...
Svar
7
· Visningar
1 089
Senast: Cavarella
·
Hästvård Någon här som har erfarenhet av knäckt ärtben? Hur såg det ut (svullnad, hur stor, lokaliserad vart osv)? När gick svullnaden ner...
Svar
12
· Visningar
5 553
Senast: sofie_callmer
·
E
Hästvård Har fått höra mycket positivt och negativt om jodopax och nu är jag lite nyfiken på era erfarenheter av det för jag vet inte riktigt vad...
2
Svar
39
· Visningar
13 092
Senast: sofie_callmer
·
Foder & Strö Vad anser ni med att blöta upp mineralfoder med varmvatten? (kokvatten oftast i detta fallet, tar aldrig varmt kranvatten pga...
Svar
5
· Visningar
2 550
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hjälp mig nu för hjärnan har gått i baklås. ;) TS 46,3 % Råprotein 117 g/kg TS Smbp 36 g/kg vara MJ 5,2 MJ/kg vara Ca 4,0...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Eastwick
·
Hästvård Skulle köpa tokosel i dag men det har utgått ur sortimentet. Finns det någon ersättning för det här preparatet eller någon annan produkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 943
Senast: mackan
·
E
Hästvård Herregud jag tror jag blir knäpp. Köpte en häst på reservation i 2 månader, hästen visade upp sig från den bästa sidan veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 491
Senast: Emeliewall
·
Hästvård Jag har en pålle som är klippt på länden och korset på grund av en veterinärbehandling. Hon får absolut inte bli kall och stel. Hon är...
Svar
8
· Visningar
1 002
Hästvård Är det nån som använder det? Effekter?
2
Svar
31
· Visningar
8 192
Senast: lundsbo
·
A
Hästvård Hur vet man när en hovbroskförbening är aktiv eller inaktiv? Kan en inaktiv "färdig" hovbroskförbening börja växa igen, eller förblir...
Svar
7
· Visningar
2 488
Hästvård Fick rådet av tandis att eftersom damen är så snäll vad gäller tandvård så finns det inget negativt med en riktig tandborstning då och...
2
Svar
37
· Visningar
3 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka