Sandkolik och hästen blir inte bättre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sandkolik och hästen blir inte bättre

Ehhh så nu har du hästen ute och tog in honom från hagen och just igår sa hon ingenting ...........

Undrar vad du fått ihop av den här historien . Nu kanske det är dags att sluta svara stackars stackars TS .

Historien blir mer och mer ohållbar ! Inte släpper man ut en så dålig häst som TS beskrivit i hagen ...

Mia

Ja han var ute i hagen sina sista timmar. Det var vet som sa att han mådde bättre av att vara ute i hagen med sin kompis än stå instängd i en box. När han var ute kunde han röra sig som han ville istället för att stå stilla i boxen. Han är en häst som nästan aldrig varit inne utan han trivs bäst ute och han led inte ett dugg av det. Han var som sagt inte extremt dålig på det sättet (än) utan han var uppe och rörde på sig. Så vi tog honom från hagen och gick bakom stallet med honom och där fick han sluta sina dagar. På vilket sätt skulle han haft det bättre av att stå instängd ensam i en box?

Sv: Sandkolik och hästen blir inte bättre

Det tycker inte jag är konstigt, att Hästen skulle vara ute alltså .
Om du har oturen att få en liknade kolik/vad det nu var ? att hästar som har ont i magen ( kolik ) kan få svårt att kissa pga tarmarna som trycker emot .

Lycka till med ev ny foderhäst .

Hej från Hambo

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 885
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 858
Senast: Lavinia
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 229
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka