Bilder på stubbmanar

Sv: Bilder på stubbmanar

*KL*
Funderar lite på om jag skulle våga stubba min ponnyns man, en ganska kraftig new forest... Men: vågar man?:P Ska försöka fixa en bild så att nu kan få se henne hur hon ser ut för tillfället:)

Stubba, helt klart! Jättesnyggt är det!

Skulle själv vilja stubba min dressyrhäst, men jag vet inte om jag skulle få så bra respons på tävlingarna då, haha! :D

Haha jag håller med dig där! Vet inte om jag kmr "våga" det i framtiden.. pollan och jag satsar ju på dressyren. :D Haha undrar vad folk skulle tycka? Fast man ska ju ha det man gillar själv, och inte vad andra gillar. :angel:

Dålig bild.. men med man:
Photo_90679_1065521.jpg

Tog fram saxen i somras:
Photo_90679_1390178.JPG

Tycker din häst passar extremt bra i stubb.

TS:

Jag går emot strömmen och säger att jag tror att din häst passar bra i stubb. Men då ska det inte vara lång stubb utan ganska kort typ 5 cm.

Mitt russtuss fick möta saxen förra veckan då hon hade rymmt in i ett buskage med tistlar och det bara inte gick att plocka bort alla.

Före incidenten

Måste slänga in en fråga. Hur lång tid tar det innan manen växer ut igen? Har nämligen ett haflingersto som skavt av sej halva manen under sensomarens knottattacker. Hon har i normala fall rätt lång, tjock man ner på båda sidor men nu är det alltså avskavt lite här och där.

Nejmen oj vilken buse! Och vilken skillnad det blev! Blir nog gulligt när det får växa ut lite grann och du får till en fin båge:)

Här är en bild på Alvar när manen växt ut lite. Den växer ju som ogräs så jag tycker inte jag gör annat än klipper och borstar bort småsmå vassa hårstrån från mina kläder. Men roligt är det! Och fint blir det!;)

20100914164.jpg

Måste slänga in en fråga. Hur lång tid tar det innan manen växer ut igen? Har nämligen ett haflingersto som skavt av sej halva manen under sensomarens knottattacker. Hon har i normala fall rätt lång, tjock man ner på båda sidor men nu är det alltså avskavt lite här och där.

Beror på hur lång du vill att den ska bli? Om jag skulle strunt i att klippa alvars man på ca 2 månader så skulle den lägga sig ner, sen växer den ju bara vidare om du inte tar fram saxen igen. På ett halvår-år så är den nog "lång" igen.

KL*

Nysnaggad efter en period med halvlång dressyrman
18626432.jpg

1-2 månader senare, bra längd, snygg båge
19456698.jpg

19456695.jpg

och här börjar den bli för lång, det är alltså inte en fulklippning, utan manen "svajar med" när hon travar
22993522.jpg

Skulle aldrig få för mig att spara ut manen på min dam igen, såhär såg det ut innan, den var tunn, platt, delad och alldeles för lång för att se ok ut:crazy:
11840227.jpg

Nej, klipper allt för hand,

dock så hade hon sådan platt bäbisman så vi fick "raka" första gången, för att manen skulle växa rätt upp (Klippte kortkort med rejäla kökssaxar, sedan jämnade vi till det med rakmaskin för att hon inte skulle se ut som ett hollo)

*kl*

Min häst har också haft stubbman:
30352797.jpg

Slutade klippa den i april/maj nångång:
30890961.jpg

Och nu har den blivit såhär lång:
31801478.jpg

(Har inte hunnit jämna till den än, så ha överseende med att den är lite ojämn. :p )

jag tycker att ridtravisar överlag gör sig väldigt bra i stubb:d
dom har rätt typ av kropp för att bära upp det på något sätt ;)

*kl*
jag funderar på att sätta saxen i min halvblodsvalacks man :angel:
men vet inte om han skulle passa i det? o:
Just nu har han halvlång, tunn, stripig och delad (lik förbannat att den aldrig vill vara på samma sida! :mad:) :rofl:

Tror ni de skulle funka? ;) ska försöka fixa fram en bild, :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 454
Senast: Trassel12
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 920
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 947
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 858
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka