Bilder på stubbmanar

Sv: Bilder på stubbmanar

lillen2vstubb.jpg

lillenuppsuttet20mars20.jpg

Jag brukar testa lite olika stubbmanar på min fjording Lester!
Här kommer en variant:
Klippt bort hälften av det vita så det svarta syns igenom! Denna frisyr har han idag! :laugh:

dsc03680_68596172.jpg

cimg0012-2_60331166.jpg

Här är en annan:
Det svarta är högre upp än det vita!

dsc00476_83917201.jpg

Och en tredje: (dålig bild, enda jag hittade från den tiden han var klippt så)
Det svarta är klippt som taggar över det vita!

dsc_0013-2_83917280.jpg

Ja den randiga är min favorit me... Den får han behålla ett bra tag nu... =)
Tar gärna emot förslag på vad jag kan hitta på härnäst för kul klippning... :)

sick-sack-klippa? Så att det vita blir som trianglar åt "rätt håll", och det svarta uppochnervända trianglar... :D

Gud så fränt! Snygging!
Till trådskaparen:
Jag tycker du ska klippa. Har tyvärr inga bilder, men jag stubbade ett varmblod av den grövre modellen och det blev skitsnyggt, tom ägaren som var svårövertalad höll med om det. Grövre hästar ser lite busigt rebelliska ut i stubbman tycker jag. Och det är inte särskilt vanligt på hästar i Sverige, förutom fjordingar såklart. Passa på innan det bli på modet:cool:

Ja det kanske vore nått att testa... :) Det blir nog den svåraste klippningen hittills isåfall... men kan nog bli coolt... :D

Sån man hade vi på våran första fjord (:

Mamma stod för klippningen, mitt tålamod hade nog inte klarat de ;)
30935381.jpg

Snyggt!
Det var nog så boccia menade när hon gav förslag på klippning... :)
Kanske får testa det någongång... :D

hihi....nu kunde jag inte hålla mig länge. Såg en artikel på ridsport om att dom efterlysta tagel för att få upp oljan i mexikanska golfen, och då såg jag min chans att dels göra en god gärning, och dels få prova lite stubb på Alvar;)
Han har varit så otroligt varm under all man nu i sommar så det var nog skönt att slippa gå svettig hela dagarna. Han verkar njuta av att bli lite luftad:)

Här är en bild på underverket när han är nykapad;)

IMGP8346-1.jpg

fantastikt.

aldrig mer lång man på varken din eller min!!!!!!!! :bump:
så troligt mycket snyggare med stubb. :love:

kommer bli kanon när den vuxit några cm :)
Bra gjort att stubba, halvlång risig man är det fulaste som finns. Tycker kralliga hästar gör sig bra i stubb.

KL

Jag väntar på att josefinefreed ska dyka upp här, för om någon fuxhäst passar i stubb är det helt klart hennes! Jag ska skicka länken till henne :D

kl*

Här är min travardam i stubbman:

Bilderna är ifrån höstas/vintras, brukar stubba henne på hösten.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 454
Senast: Trassel12
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 920
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 947
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 858
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka